"Голдман Сакс" загуби над 2 млрд. долари заради обвинения в "морален банкрут"

"Голдман Сакс" загуби над 2 млрд. долари заради обвинения в "морален банкрут"

Банка "Голдман Сакс" (Goldman Sachs) загуби в четвъртък около 2.15 милиарда долара от пазарната си капитализация заради откровенията на директора на лондонското бюро по работа с деривати Грег Смит, който ден по-рано обяви оставката си, предаде агенция Блумбърг. В хода на търговията на 14 март акциите на "Голдман Сакс" паднаха с 3.4%, което е доста повече от средното за финансовия сектор на САЩ.

Преди това Грег Смит написа открито писмо във в. "Ню Йорк таймс", в което обясни, че ръководството на банката, включително изпълнителният директор Ллойд Бланкфейн и президентът Гари Кон са "морално банкрутирали".

Смит разказа, че в личната си кореспонденция мениджърите наричат клиентите "кретени" и въобще не отчитат техните интереси, когато дават препоръки за инвестиране. Единствената цел на много от висшите служители на банката е да извлекат от партньорите колкото може повече пари, разказа Смит, който напуска след 12 години работа в "Голдман Сакс".

Бившият председател на Федералния резерв Пол Волкър, чието "Правило Волкър" ограничава банки като базираната в Ню Йорк "Голдман Сакс" да търгуват с финансови инструменти за собствена сметка, определи статията на Смит като "радикална, силна". "Опасявам се, че бизнесът е този, който води до множество конфликти на интереси", коментира той.

Редица наблюдатели на финансовия пазар отбелязаха, че казаното от Смит едва ли е изненадало публиката, тъй като порядъчността на ръководството на "Голдман Сакс" неведнъж е поставяна под съмнение. Както коментира собственикът на хедж фонда "Т2 Партнърс" Уитни Тилсън, със същия успех медиите могат да тиражират и "сензация" под заглавие "Проституция в Лас Вегас!"

"Голдман Сакс" вече бе привлечена под отговорност от регулаторните органи за нарушаване на деловата етика. През 2010 г. SEC глоби банката с 550 млн. долара за измама на клиенти.

Бланкфейн и Кон отговорих с мемо до настоящите и бивши служители, в което казват, че твърденията на Смит не отразяват ценностите на компанията, нейната култура и "начина, по който огромното мнозинство от хора в "Голдман Сакс" мислят за фирмата и работата, която тя върши от името на своите клиенти."

Още от Бизнес