Големи европейски туроператори предложиха да рекламират България

Четвъртият по големина германски туроператор FTI, конкурентът му REWE и датската Bravo Tours предложиха общи рекламни кампании на българския туристически продукт. Tова съобщиха от министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Зам.-министър Иво Маринов е в Берлин, където се провежда най-голямото туристическо изложение в света ITB.

Сред планираните активности са излъчване на рекламни клипове по време на чартърните полети в авиокомпаниите, с които работят туроператорите, организиране на журналистически посещения в страната, излъчване на реклами по радио и тв канали и онлайн.

Трите компании притажават също така радиа, телевизии, печатни издания. Част от планираните активности са насочени към туристическите агенти, тъй като, според представителите на бизнеса, около 85% от записванията на германския пазар се правят именно от тях.

По мнението на бизнеса едно от основните конкурентни предимства на страната ни на туристическия пазар е предлагането на качествен продукт на достъпна цена.

По думите на Маринов България разчита на гъвкава ценова политика и предлагане на допълнителни услуги за привличане на платежоспособни туристи. Той прогнозира около 5% ръст на записванията за германския пазар за това лято.

FTI е четвъртият по големина туроператор в Германия. Групата е собственик и на тв канал, чрез който рекламата може да достигне до около 500 хил зрители дневно. REWE има около 20% от пазара в Германия. Групата има различни марки в портфолиото си, ориентирани към различни пазарни сегменти. Bravo Tours предлага онлайн рекламата като акцент в кампанията си за България. За скандинавските страни онлайн записванията са значително по-широко застъпени, отколкото в останалите части на Европа.

72% от гражданите на ЕС са пътували през 2011 г., показва изследване на Евробарометър за отношението на европейските граждани към туризма. Повече от 80% заявяват, че биха пътували отново и през тази година. Проучването сочи, че през 2011 г. повечето граждани са предпочели да останат в Европа за ваканцията си. Много хора обявяват същото намерение и за тази година. 49% от почивалите през 2011 г. европейци, са организирали ваканцията си с различни туристически пакети.

Още от Бизнес

Какво се крие зад истерията с "отнемането и продаването на деца"?