Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Големите оръжейни компании продават все повече оръжие

2 коментара
Сн. БГНЕС

Обемът на продажби на оръжия и военни услуги на 25-те най-големи компании в света през 2019 г. е бил в размер на 361 милиарда долара. Това е с 8.5 процента повече от предходната година, се съобщава в доклад на Стокхолмския международен институт за изследване на мира.

Световният пазар на оръжия миналата година е бил доминиран традиционно от американски компании. Петте най-големи производителя на оръжие са базирани в САЩ с общи продажби от 166 милиарда долара, а общо 12 американски компании са в класацията на 25-те най-големи в света. Китайските компании обаче придобиват все по-голям пазарен дял, а за пръв път в класацията влиза производител от Близкия изток, съобщи ДПА, като се позова на същия доклад.

Световен лидер в търговията с оръжие за поредна година е производителят на изтребителите Еф-35 "Локхийд Мартин" с продажби, възлизащи на 53,2 милиарда долара през 2019 година. Останалите компании в челната петица са "Боинг", "Нортръп Груман", "Рейтиън" и "Дженерал дайнамикс".

Сред топ оръжейните производители се нареждат шест компании от Западна Европа, четири от Китай, две от Русия и една от Обединените арабски емирства.

Увеличението на приходите за основните китайски компании е 5 процента на годишна база и се дължи на започналата през 2015 г. модернизация на китайската армия, каза пред Франс прес Люси Беро-Сюдро от стокхолмския институт.

Европейската компания "Еърбъс" и френската "Талес", нареждащи се съответно на 13-о и 14-о място, са реализирали продажби в най-много държави (всяка по 24), изпреварвайки американската "Боинг".

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Практик от София
    #2

    "...започналата през 2015 г. модернизация на китайската армия..." А-а, той и Съветският съюз няколко пъти след Втората световна война започваше големи модернизации на въоръжените си сили... И де го сега СССР ? Комунистическо азиатско бъдеще, сър!

  2. bez_ime
    #1

    Много ми е интересно каква е тази фирма, която си поставя за цел да продава по-малко продукти на клиентите?!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.