Големите търговски марки не са пострадали от бойкота на американски стоки

Въпреки антиамериканските протести и бойкота на американски стоки в различни страни, мегамарките от САЩ са станали още по-силни. На практика, марки като Кока-Кола, Старбъкс и Геп са увеличили стойността си през миналата година, показва проучване на консултанската фирма Интербранд, цитирано от Ройтерс.

Потребителите купуват марките заради техните качества, а не заради страната, от която идват, а много често купувачите дори не знаят от коя страна е марката или изобщо не се интересуват от това, посочват от Интербранд.

В някои случаи американският произход на марките е бил дори от полза - например при Малборо, Ралф Лорън/Поло, Будвайзър и Харли-Дейвидсън. В класацията на десетте най-скъпоструващи марки в света на Интербранд 8 са американски, като само присъствието на финландската Нокия и германската Мерцедес пречи на пълната хегемания на марките от САЩ.

Още веднъж мастодонтът Кока-Кола се е наредил на първо място сред най-скъпоструващите марки в света, като е излязъл начело със 70,5 млрд. долара - с почти 1 млрд. долара над миналогодишните данни от проучването.

Технологичният сектор също се представя добре, като Майкрософт Корп. се нарежда на второ място с 65,2 млрд. долара, а Ай Би Ем е трета с 51,8 млрд. долара. Дженерал Електрик и Интел са на четвърто и пето място съответно с 42,3 млрд. долара и 31,1 млрд. долара.

Едва на шесто място се класира първият европейски представител - Нокия /29,4 млрд. долара/, а седма е компанията Дисни /28,0 млрд. долара/. Разбира се, не всички мултинационални американски компании имат повод да празнуват - така например, Макдоналдс /24,7 млрд. долара/ и марката цигари Малборо /22,2 млрд. долара/ на Алтрия Груп са изгубили милиарди долари от стойността на марката си през миналата година.

Въпреки това, и двете компании запазват местата си в челната десятка - съответно 8-о и 9-о. На последното 10-о място е Мерцедес /21,4 млрд. долара/.

По БТА

Споделяне

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?