
Големи вериги от супермаркети и магазини за хранителни стоки нерегламентирано са координирали търговската и маркетинговата си политика. Това определи Комисията за защита на конкуренцията.
Според комисията е извършено нарушение от страна на "Метро Кеш енд Кери България" ЕООД, "Билла България" ЕООД, "Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД, "ХИТ Хипермаркет" ЕООД, "Максима България" ЕООД и "Пикадили" АД.
Нарушението се състои в прилагане на общи механизми за координиране на търговската политика на пазара за доставка на стоки и на маркетинговата политика при осъществяването на промоции.
В хода на производството комисията е установила, че търговските вериги непряко са обменяли чувствителна информация относно доставни цени, договорени с едни и същи доставчици, както и относно маркетинговите стратегии на конкурентите. Координирали са действията си, като са прилагали вертикални споразумения за определяне равнища на доставни цени и отстъпки, както и на размера на таксите за достъп до търговските площи.
Определението на КЗК не подлежи на обжалване. В срок от 60 дни страните имат право да предявят писмени възражения, както и да бъдат изслушани в открито заседание.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент