Голям астероид ще мине "на косъм" от Земята

Голям астероид ще мине "на косъм" от Земята

Астероид с дължина 50 метра ще премине само на 30 км от земната атмосфера във вечерта на 15-ти срещу 16 февруари, съобщи директорът на Националната астрономическа обсерватория "Рожен” Никола Петров. Космическият обект е открит в началото на 2012 година. Той попада в групата на рисковите астероиди, защото представляват заплаха за удар със земята.

Петров допълни, че в момента има над 1300 такива астероида от тази група.

50-метровия астероид носи името DA14 и ако се удари със Земята, може да нанесе огромни щети на голям град, но няма потенциал да причини глобална катастрофа. За сравнение Тунгуският метеорит, който е бил с големина около 100 метра, е унищожил гора с площ 2150 квадратни километра в руската тайга през 1908 година. Еквивалентът на експлозията на този метеорит е бил 1000 пъти атомната бомба, пусната над Хирошима.

Сегашният рисков астероид няма да може да се наблюдава с невъоръжено око на небето. В началото на нощта на 15-ти февруари обектът няма да се вижда от България. Това ще е възможно от 22.00 часа, когато той ще премине през съзвездията Хидра и Голяма мечка.

1. Анонимен

Чудно,как така все още не си поправиха грешката с тези 30км.?,въпреки че им се намекна вече от няколко души...И номер 1,жалко,ако падне,което няма да се случи,на главите на тези,които споменавате няма да падне,защото са застраховани и от Господ,но вие,ние,целия народ,ако сме задружни, може и да сполучим да ги махнем,защото чашата прелива от отдавна.Няма нужда да мислим лошото на хора които не обичаме,просто ги махаме един път завинаги от пред очите си.

2. Анонимен

Как 30 км бе хора, ще мине на 30 000 км. Поправете грешката, че тя е израз на голямо невежество!

3. Анонимен

Хазартни, щото си играе на тука има - тука нема... Бил 50 метра, а после 45....ще минел на 30 километра, а после на 27 хиляди километра. Такива мити журналистически IQ-та

4. В и К
  5. Анонимен

Ало редакторите на Медиапул, внимавайте с copy-paste! Първо 2012DA14 не е 50, а 45 метра и второ, ще мине не на 30 километра, а на 27,7 хиляди километра. Май има нова версия на лафа за компютрите и компотите! Освен да преписвате, мислите върху това, за което става дума. Добре преписвате ФОКУС, но това, че те не разсъждават ви поставя в смешно положение.

6. Анонимен

" Той попада в група на хазартните астероиди, защото представляват заплаха за удар със земята." Хазартни са ви кратуните на вас, които сте превели тази статия. HAZARDOUS ['hЎzўdўs] a рискован, опасен

7. Анонимен

Ако падне в океана, сигурно ще предизвика огромно цунами.

8. Анонимен

По тоя повод да пуснат "Армагедон" по телевизията, ама със субтитри, а не унищожен от дубъла :-))

9. Анонимен

А на бас, че всеки българин, прочел това съобщение, моментално ще почне да пресмята наум къде по-напред да си пожелае да падне този ми ти астероид. Да падне, да падне ... на еди кого си на главата да падне. И аз съм българин, и аз почнах да прехвърлям наум адресати на астероида. Ама навреме се разсмях на идиотското си, пардон - на най-българското умонастроение (злорадото безогледно зложелателство). Да илядиш, Бойко! И ти, Дянков! И Цецо, и ти!