Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Голям шлем на "АБ Комюникейшън" за реклама на селската програма

Компанията спечели поръчки за над 4 млн. лв.

2 коментара
Ивайло Тодоров и Венцислав Върбанов

Четири от четири – малко познатата компания на рекламния пазар "АБ Комюникейшън" (сама или в съдружие) печели четири обществени поръчки на обща стойност над 4 млн. лв. на Министерството на земеделието и храните (МЗХ), свързани с реклама на Програмата за развитие на селските райони 2014 -2020 г. Това става ясно от профила на купувача на МЗХ.

"АБ Комюникейшън" печели самостоятелно търговете за реклама в интернет сайтове (334 430.88 лв.), в печатни медии (579 059.66 лв.), а в съдружие - тези за рекламни материали (373 575.60 лв) и за поддържането и надграждането на Национална селска мрежа, която информира земеделците за мерките по ПРСР (2 726 400 лв.)*. Първите три поръчки са със срок за изпълнение по една година, а последната – 4 години.

Единственият търг, който компанията не печели, е този за изработването на рекламни телевизионни клипове. Тази поръчка отива при "Арт Уинър" ЕООД с цена от 11 999 лв. без ДДС за един клип.

Търговете

С изключение на един от търговете, "АБ Комюникейшън" не са имали голяма конкуренция.

За най-голямата поръчка - поддържането на Националната селска мрежа участват двама кандидати. Обединението "Селска мрежа БГ", в което участва "АБ Комюникейшън", печели след отстраняването на другия кандидат заради нередности в документацията.

В търга за реклама в печатни медии участват четирима кандидати. Двама от тях са отстранени, като единият заради разминаване от 1 до 8 ст. в сумите за отделните вестници, сред които са "24 часа", "Труд", "Монитор" и т.н. Класираният на второ място кандидат пък губи от "АБ Комюникейшънс", заради по-ниската си техническата оценка, докато цената му е по-ниска от тази на победителят.

Най-интересна е поръчката за реклама в интернет сайтовете. Кандидатите са трима. Единият е отстранен заради нередности в документите. На финала остават "АБ Комюникейшънс" с ценова оферта от 334 430.88 лв. и "Ламбаджиев Стандрат" – с предложение от 98 760 лв. Въпреки че цената на "Ламбаджиев Стандрат" е над три пъти по-ниска от тази на победителя, "АБ Комюникейшънс" печели, тъй като получава максималните 100 точки за техническото предложение, докато конкурентът му – едва 29.17 точки.

Процедурата за изработване на рекламните материали е единствената, в която кандидатите са седем, а "АБ Комюникейшън" печели заедно с "Ню глобал България", защото са дали най-ниска цена.

Така "АБ Комюникейшън" ще изпълнява общо договори за над 4 млн. лв. на Министерството на земеделието и храните. Това е безспорен успех, ако се вземат предвид приходите на компанията, които за 2016 г. са били 250 хил. лв., а година по-рано - 150 хил. лв., според финансовия отчет на дружеството.

Регистърът на обществените поръчки сочи, че през последните пет години "АБ Комюникейшън" не е печелила търгове за над 100 000 лв. от държавни институции.

Самата компания се представя с 6-годишен опит в ПР-комуникацията и клиенти в цялата страна. Работи с едни от най-големите земеделски производители и преработватели в страната и с много чужди вносители на продукти в агросектора, както и с "представителните институции".

Кой стои зад успеха

Зад успеха на "АБ Комюникейшън" стои известният в земеделските среди консултант по европейски проекти в земеделието Ивайло Тодоров и бившият земеделски министър от времето на ОДС Венцислав Върбанов, който днес е председател на Асоциацията на земеделските производители в България (АЗПБ). Организацията е един от основните партньори в работата на Министерството на земеделието и храните.

На шестата национална среща на АЗПБ, която се проведе в края на февруари, участваха земеделският министър Румен Порожанов, ръководството на Държавен фонд "Земеделие" начело с изпълнителния директор Живко Живков, председателят на комисията по земеделие в Европарламента Чеслав Шекерски и други високопоставени гости от европейските и национални институции.

Връзките на Ивайло Тодоров и Венцислав Върбанов с победителите в четирите търга са индиректни. Управител на "АБ Комюникейшънс" е Гергана Иванова, с която Ивайло Тодоров е "обвързан", според личната му страница във "Фейсбук".

Сред собствениците на компанията е Иван Вълков, който държи 10% от капитала. Той е управител и главен експерт "Европейски програми" в компанията "Агробизнес Консултинг", която е основана от Ивайло Тодоров през 2007 г., но днес собствениците са други. Преди това Тодоров е работил в Държавен фонд "Земеделие", но го напуска и основава консултантската си агенция за европейски проекти в земеделието.

Причината Ивайло Тодоров да излезе по-късно от компанията си е, че става първоначално председател, а след това и главен секретар на Асоциацията на земеделските производители в България (АЗПБ). С днешна дата той не заема тези постове, а председател на организацията е Венцислав Върбанов.

Представител на едно от обединенията, с които "АБ Комюникейшънс" печели поръчката за надграждането на Национална селска мрежа, пък е Таня Георгиева-Дъбнишка, която е изпълнителен директор на Асоциацията на земеделските производители, става ясно от публикуваните документи в профила на купувача.

Според някои собственици на ПР-компании при поръчката за реклама в печатните медии има обосновани предположения за конфликт на интереси.

Причината е, че съгласно публикувания договор, едно от изданията, в които ще се рекламира Програмата за развитие на селските райони е списанието "Агрозона", което е част от портфолиото на "АБ Комюникейшънс", заедно с едноименния сайт. От компанията го определят като "бутиково" месечно издание за агробизнес.


"АБ Комюникейшънс" е поела ангажимент да направи 194 ПР-публикации в печатни медии за една година в 17 национални издания. Това са вестниците "Стандарт", "Телеграф", "Сега", "Дума" и "Земя", "Български фермер", "Земеделска техника" и "КМЕТА.бг", списанията "Икономист", "Агрозона", "Агрокомпас", "Икономика", "Практично земеделие", "Лозарство и винарство" и т.н.

"АБ Комюникешънс" посочва, че познава много добре медиите в България. "Извършвала е планиране както за собствени медии, така и в други национални и регионални. Успешната реализация на редица кампании е добра предпоставка за добро изпълнениена настоящата поръчка и на заложените цели", посочват от компанията.

Управителят на "АБ Комюникейшънс" Гергана Иванова отказа коментар по спечелените поръчки. В самия договор за печатните медии има клауза, която не позволява на представители на компанията да правят публични изявления без съгласието на Министерството на земеделието (чл.44).

*Забележка: Всички цени са с ДДС

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. boriana
    #2

    Стигнахме до този момент в развитието ни, че веднъж влязъл в политиката вече си си осигурил бъдещето поколения напред. А ако стаиш близко до министерствата и министрите вече си си осигурил бизнеса. С една дума днес ако започнеш бизнес и не си бил или не си човек на някой горе, шансовете ти са ограничени, може би и нищожни, особено когато става дума за държавни поръчки.

  2. Това са хубави лица! Познати лица! От средата на демокрацията! С "видими резултати".Демократ е, душа дава! Но не свойта душа, брате, а душата на народа!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.