Google ще плати 170 млн. долара глоба за незаконно събиране на лични данни на деца в YouTube

Google ще плати 170 млн. долара глоба за незаконно събиране на лични данни на деца в  YouTube

Американската корпорация Google и принадлежащия ѝ компания YouTube ще заплатят глоба от 170 млн. долара за уреждане на извънсъдебно споразумение по обвинения от страна на Федералната търговска комисия на САЩ (FTC), че известната компания за видеострийминг е събирала незаконно лични данни от деца без съгласието на техните родители.

Компанията се съгласи в сряда да направи промени в своята политика за поверителност в допълнение към споразумението за глоба в размер на 170 милиона долара, от които 136 милиона долара ще отидат за Федералната търговска комисия и 34 милиона долара за щата Ню Йорк.

Глобата е най-голямата, която досега федералната агенцията е налагала спрямо Google и респективно спрямо компания-майка Alphabet, въпреки че тя е много по-малка по размер в сравнение с глобата от 5 млрд. долара, която комисията наложи на Facebook по-рано тази година по обвинения за нарушаване на поверителността на лични данни.

FTC и прокуратурата на Ню Йорк са започнали разследването срещу Google и YouTube през 2018 г. Те стигат до извода, че YouTube е събирала с помощта на cookie лична информация за зрителите на своите детски канали. Става дума за деца под 13 години, без да е искано разрешение от родителите им. Получените данни YouTube е използвала за показване на таргетирана реклама.

През 2015 г. YouTube създаде отделно приложение за детското си съдържание - YouTube Kids, в което не се събират лични данни на потребителите. През юни т.г. "Уолстрийт джърнал" съобщи, че компанията възнамерява да пренесе в YouTube Kids цялото си детско съдържание, заради започналото разследване на FTC и прокуратурата.

В САЩ децата са защитени от федерален закон, който изисква съгласието на родителите, преди компаниите да могат да събират и споделят тяхна лична информация.

"Това последно нарушение е изключително сериозно. Компанията примамваше деца, използвайки детски песнички и стихчета, анимационни филми и друго съдържание през видеострийминг каналите в YouTube, за да захранва масово печелившия си рекламен бизнес", заяви Рохит Чопра от Федералната търговска комисия.

Споделяне

Още от Бизнес

Съгласни ли сте влизането на обществени места да става само със сертификат за ваксиниране, преболедуване или тест?