Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Готова е 6-километрова отсечка от Южната дъга на Околовръстния път на София (видео)

До края на месеца ще бъде пуснато осветлението и преминаването през пасарелките

1 коментар
Готова е 6-километрова отсечка от Южната дъга на Околовръстния път на София (видео)

Новият 6-километров участък от Южната дъга на Софийския околовръстен път между магистрала "Тракия" и ж. к."Младост" е готов.

До края на октомври ще бъде пуснато и осветлението и преминаването през пешеходните пасарелки, съобщиха от агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Предстои издаването на Акт 16 за въвеждане на обекта в експлоатация.

Изграждането на обекта приключва предсрочно, по договор това трябваше да стане до края на годината, похвалиха се от АПИ. Разширението на съществуващия двулентов път в 6-лентов започна през 2019 г.

Инвестицията в обекта е 142.7 млн. лв. с ДДС, което означава че 1 километър от новия път е струвал близо 23.8 млн. лв. Средствата са от републиканския бюджет.

Новото трасе осигурява бърза и сигурна връзка между магистралите "Струма" и "Тракия", като улеснява транзитния трафик от магистрала "Европа" (Калотина - София) и пътната комуникация с граничните пунктове с Турция и Гърция.

Участъкът започва при 35-ти километър, малко след края на пътния възел при пресичането на бул."Цариградско шосе" и Софийския околовръстен път. Краят е при 41-ви километър, където завършва реконструираната през 2012 г. отсечка от Южната дъга.

По трасето между магистрала "Тракия" и ж. к."Младост" са изградени 4 пътни възела с преминаване на две нива, с които се осъществява връзката с кварталите "Младост" и "Горубляне" и селата Герман и Лозен. Това са пътните възли "Стар Лозенски път" при 35-ти км, "Патриарх Герман" при 37-ми км, "Самоковско шосе/Горубляне" при 39-ти км и "Младост" при км 41-ви км.

Изградени са и две мостови съоръжения над река Искър и река Кална.

В отсечката между пътните възли "Стар Лозенски път" и "Патриарх Герман" са монтирани три пешеходни пасарелки, които ще обслужват бъдещите спирки на градския транспорт, съгласно одобрения идеен проект на Столична община.

Пешеходните надлези са с нощно осветление, настилка от висококачествен декинг и парапети. Те са покрити и хидроизолирани. С асансьори е осигурен достъпът на майки с детски колички, възрастни хора, хора с увреждания и велосипедисти.

На обекта са положени 133 000 тона асфалт, монтирани са 22.3 км парапети и еластични огради, поставени са 55.6 км бордюри, 2480 кв. м шумозащитни стени.

От съоръженията от инженерната инфраструктура изградената канализационна мрежа е 21.5 км, водопровод – 12.8 км, газопреносна мрежа – 5.1 км.

Монтирани са и 645 стълба за улично осветление.

Изпълнител на строителните дейности е "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД. Строителният надзор е на обединение "СОП-Юг 2018" с участници "Консултантска инженерна група" ООД, "Айси Консулентен Цивилтехникер" ООД, "Ипсилон консулт" ЕООД, "Пи Ес Консулт" ЕООД и "Тренкадис" ЕООД.

Така от Южната дъга на околовръстния път на София единственият участък, който не е изграден е между бул. "България" и ж.к. "Люлин" при началото на магистрала "Струма".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. .text
    #1

    На тва Боко му резна́ лентата още преди повече от година :) И от статистиката липсва колко точно милиона са превели в ОАЕ :)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.