Готови са две нови метро станции и депото в "Земляне"

Третият лъч тръгва до края на годината, а до 2027 г. всички квартали в София ще са свързани

До края на годината ще бъде пуснат първият участък от третата линия на метрото в София. Той е от бул. "Патриарх Евтимий" до "Красно село". Станциите по нея вече са изградени, пробните изпитания текат, готово е и новото модерно депо "Земляне". Това е първият етап от пускането на третата линия на метрото.

Плановете са в началото на следващата година да бъде пуснат и участъкът от бул. "Владимир Вазов" до бул. "Патриарх Евтимий", а през лятото на 2020 г. - и последният участък от Красно село през кв. "Овча купел" до околовръстния път при Горна баня.

Готови са и проектите за разширението на метрото, така че до края на 2027 г. всички столични квартали да имат връзка с него. Това съобщи изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев пред Mediapool. В четвъртък той ще представи напредъка по изграждането на третата линия и плановете за развитие на метрото на форум в София.

Налични са 20-те нови метровлака

Новото модерно депо "Земляне" е готово и в него са 20-те нови влака "Инспиро", които могат да се движат и без машинист, но за по-сигурно ще се управляват от човешка ръка.

Метродепото е изградено от обединение "Геометро Земляне" с водещ партньор "Геострой", която е част от групата на "Геотехмин" - дружество с дългогодишен опит в изграждането на големи инфраструктурни проекти.

Строителството на депото започна в началото на декември 2016 г., като по-голямата част от него попадна върху действащия автобусен гараж "Земляне". За да не бъде прекъсвана неговата работа са направени транспортен проход, бензиностанция, автомивка и паркинг за 126 автобуса.

Подземното депо на метрото има гаражно хале с 13 коловоза, на които могат да се поместят общо 26 влака с дължина 80 метра. Изградено е и ремонтно хале с три коловоза. То е оборудвано с два портални крана с товароносимост от 12.5 тона, с които се покрива цялата дължина на помещението. Доставен е и монтиран уникален канален струг, разположен под нивото на работната площадка за репрофилиране на колелата на влака без демонтаж.

В административна сграда е разположен диспечерският пункт за управление на всички системи на третия метродиаметър, както и помещенията за техническия персонал, обслужващ депото.

За да са чисти влаковете има изградена и влакомивка.

Малка жп гара за пътуващите от София до Перник

Плановете са през лятото на 2020 г. цялата трета линия на метрото да е пусната в движение от бул. "Владимир Вазов" до околовръстния път при Горна баня. Там се строи малка жп гара, която ще обслужва пътниците от влака София – Перник. По този начин се осигурява интермодалността на превозите и метрото става достъпно и за перничани, коментира Стоян Братоев.

Третата линия на метрото ще бъда първата у нас с ново поколение автоматика и системи за безопасност. По станциите са монтирани автоматичните предпазни огради. Те са стъклени и са високи 160 см. Отварянето им е синхронизирано с вратите на влаковете и са най-добрата мярка за безопасност и предотвратяване на инциденти от неволно или умишлено падане на пътници на релсите.

Всички столични квартали ще са свързани с метрото до 2027 г.

И докато се строи третата линия на метрото, общинското дружество "Метрополитен" е готово с работните проекти за следващите етапи на разширението му. Както и досега, те ще следват Х-образната му структура, обясни инж. Братоев. Например първа линия на метрото обслужва едновременно Бизнес парка в "Младост" и летището.

Така се предвижда и разширение на третата линия – първо от бул. "Владимир Вазов" до кв. "Левски Г" – 3 километра с 3 метростанции и разклонението от театъра "Зад Канала" към кварталите "Гео Милев" и "Слатина" през арена "Аремеец" до бул. "Цариградско шосе" при Окръжна болница – 6 километра с 6 метростанции, обясни инж. Братоев.

Подготвен е и проект за разширението на първата линия от метростанция "Люлин" по бул. "Царица Йоана" до околовръстния път.

Целта е до 2027 г. всички столични квартали да имат връзка с метрото, каза инж. Братоев.

Споделяне

Още по темата

Още от България