Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Готови са две нови метро станции и депото в "Земляне"

Третият лъч тръгва до края на годината, а до 2027 г. всички квартали в София ще са свързани

9 коментара
Готови са две нови метро станции и депото в "Земляне"

До края на годината ще бъде пуснат първият участък от третата линия на метрото в София. Той е от бул. "Патриарх Евтимий" до "Красно село". Станциите по нея вече са изградени, пробните изпитания текат, готово е и новото модерно депо "Земляне". Това е първият етап от пускането на третата линия на метрото.

Плановете са в началото на следващата година да бъде пуснат и участъкът от бул. "Владимир Вазов" до бул. "Патриарх Евтимий", а през лятото на 2020 г. - и последният участък от Красно село през кв. "Овча купел" до околовръстния път при Горна баня.

Готови са и проектите за разширението на метрото, така че до края на 2027 г. всички столични квартали да имат връзка с него. Това съобщи изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев пред Mediapool. В четвъртък той ще представи напредъка по изграждането на третата линия и плановете за развитие на метрото на форум в София.

Налични са 20-те нови метровлака

Новото модерно депо "Земляне" е готово и в него са 20-те нови влака "Инспиро", които могат да се движат и без машинист, но за по-сигурно ще се управляват от човешка ръка.

Метродепото е изградено от обединение "Геометро Земляне" с водещ партньор "Геострой", която е част от групата на "Геотехмин" - дружество с дългогодишен опит в изграждането на големи инфраструктурни проекти.

Строителството на депото започна в началото на декември 2016 г., като по-голямата част от него попадна върху действащия автобусен гараж "Земляне". За да не бъде прекъсвана неговата работа са направени транспортен проход, бензиностанция, автомивка и паркинг за 126 автобуса.

Подземното депо на метрото има гаражно хале с 13 коловоза, на които могат да се поместят общо 26 влака с дължина 80 метра. Изградено е и ремонтно хале с три коловоза. То е оборудвано с два портални крана с товароносимост от 12.5 тона, с които се покрива цялата дължина на помещението. Доставен е и монтиран уникален канален струг, разположен под нивото на работната площадка за репрофилиране на колелата на влака без демонтаж.

В административна сграда е разположен диспечерският пункт за управление на всички системи на третия метродиаметър, както и помещенията за техническия персонал, обслужващ депото.

За да са чисти влаковете има изградена и влакомивка.

Малка жп гара за пътуващите от София до Перник

Плановете са през лятото на 2020 г. цялата трета линия на метрото да е пусната в движение от бул. "Владимир Вазов" до околовръстния път при Горна баня. Там се строи малка жп гара, която ще обслужва пътниците от влака София – Перник. По този начин се осигурява интермодалността на превозите и метрото става достъпно и за перничани, коментира Стоян Братоев.

Третата линия на метрото ще бъда първата у нас с ново поколение автоматика и системи за безопасност. По станциите са монтирани автоматичните предпазни огради. Те са стъклени и са високи 160 см. Отварянето им е синхронизирано с вратите на влаковете и са най-добрата мярка за безопасност и предотвратяване на инциденти от неволно или умишлено падане на пътници на релсите.

Всички столични квартали ще са свързани с метрото до 2027 г.

И докато се строи третата линия на метрото, общинското дружество "Метрополитен" е готово с работните проекти за следващите етапи на разширението му. Както и досега, те ще следват Х-образната му структура, обясни инж. Братоев. Например първа линия на метрото обслужва едновременно Бизнес парка в "Младост" и летището.

Така се предвижда и разширение на третата линия – първо от бул. "Владимир Вазов" до кв. "Левски Г" – 3 километра с 3 метростанции и разклонението от театъра "Зад Канала" към кварталите "Гео Милев" и "Слатина" през арена "Аремеец" до бул. "Цариградско шосе" при Окръжна болница – 6 километра с 6 метростанции, обясни инж. Братоев.

Подготвен е и проект за разширението на първата линия от метростанция "Люлин" по бул. "Царица Йоана" до околовръстния път.

Целта е до 2027 г. всички столични квартали да имат връзка с метрото, каза инж. Братоев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. svetla1920
    #9

    "Всички" квартали - не е вярно. Какво ще кажете за Княжево?

  2. Дядо ми Петър
    #8

    Защо не пуснете снимки на състоянието на терена над метростанциите? По цял свят метро се строи под земята, само нашите УЛАВНИЦИ продължават да се мотат над земята, макар че всичко било готово. А за спазване на срокове и празни обещания да не говорим. Защото до ден днешен не сме чули и една истина от устите на "управляващите" ни алчни и некадърни разбойници.

  3. Един препатил
    #7

    Та значи - ако някой иска от Орлов мост да отиде до Окръжна болница ще може да вземе метрото до разклонението при театър "Зад канала",след това през кварталите "Гео Милев" и "Слатина и покрай арена "Армеец" с малко храна за из път благополучно ще стигне до там. Или ще се качи на някой автобус - както и досега. Не, че нещо, де...

  4. edin.drug
    #6
    Отговор на коментар #5

    Защо? Да не би да работи без заплата? Аз пък си мислех, че строителите на метрото трябва да благодарят за оказаното им доверие (това е доста тлъста поръчка). Ама като знам как се действа в България по избора на изпълнител, не ще да е само доверие. Да, добре е че имаме метро. Нещо, което лондончани имат от края на 19 век. Но още по-добре щеше да е, да беше и прилично от естетическа гледна точка. Има станции на които ме е срам да застана. А този трикольор, който са "разиграли" майсторите на картинката горе ми къса душата. Съвсем в крак с новия ни яхниен национал-популизъм.

  5. diana
    #5

    Личността, която безспорно заслужава уважението и благодарността на столичното ни общество, е изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев. Хвала и на екипа му, както и на изпълнителите на това огромно подземно строителство.

  6. Kruger
    #4

    Метрото е наистина едно от много важните и положителни неща в развитието на София и е успех, вярно от малкото, на управлението на града в последните 20 г.

  7. Филка Русофилка
    #3
    Отговор на коментар #1

    E, cъжaлявaм зa oня „cпacитeл нa Coфия“, кoйтo щeшe дa cпиpa мeтpoтo, зaщoтo вeчe ce пpeкaлявaлo c нeгo. Нe e peднo cтpoитeлcтвoтo му дa ce oгpaничaвa caмo в paйoнa нa жълтитe пaвeтa и пpoтecтaнтcкитe мaнифecтaции. Нито дa ce зaбpaни дa ce гoвopи зa нeгo, зa дa ce paдвaт десетина xeйтъpи и кpeтeняги. :)

  8. Лизи Гугуткова
    #2

    ДОБРЕ ,ЧЕ СМЕ В ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ! Почти 500 млн. юро средства на ЕС бяха инвестирани в разширението на линии 1 и 2 през периода на финансиране 2007 — 2013 г., по-специално за да се осигури удобна връзка с летището и Бизнес Парк София. Комисията даде за инвестиции на стойност над 368 млн.юро от ЕФРР в подкрепа на изграждането на новата линия 3.

  9. Xakepa_No2
    #1

    Платена публикация. Разбира се че ще е готово точно преди изборите, това си го знаем. Ама сега май ще е само обещание щото лентичките до октомври няма да са готови ...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.