Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Готви се трето отлагане на смяната на касовите апарати

Бизнесът смята, че трябва повече време за изчистване на проблемите

1 коментар
Готви се трето отлагане на смяната на касовите апарати

Има голяма вероятност Министерството на финансите (МФ) за трети пореден път да отложи сроковете за подмяна и актуализация на касовите апарати и софтуера към тях, научи Mediapool.

Поредни промени в Наредба Н-18 се очаква да бъдат публикувани за обществено обсъждане в следващите дни.

"Не можем да коментираме темата на този етап", казаха от Националната агенция за приходите. Официален коментар не дадоха и от финансовото министерство.

За предстоящата подмяна на касовите апарати се разбра на 15 февруари 2018 г. след скандал в бюджетната комисия в парламента. Първоначално се предвиждаше тя да влезе в сила от 1 януари 2019 г. Впоследствие срокът се отложи за 31 март 2019 г.

След масов отпор на бизнеса заради проблемите, които създава промяната, финансовото министерство реши отново да отложи мярката – този път за 30 септември. Бизнесът обаче продължава да твърди, че и този срок е недостатъчен и настоява за отлагане до 31 януари 2020 г., а за електронните магазини – до 31 март 2020 г.

Въпреки че през февруари финансовият министър Владислав Горанов се зарече да няма повече отлагания и отстъпки, има вероятност това да се случи отново.

Въпросът с Наредба Н-18 бе отнесен и до Европейската комисия.

"Ако се стигне до отлагане, то ще е положителна стъпка заради постигнатия напредък в работните групи по наредбата и положителните резултати по въпросите, по които се работи - отпадане на фискалните бонове при продажби от електронни магазини с кредитни карти и софтуерната фискализация", коментира пред Mediapool Ясен Танев, председател на Асоциацията за развитие на бизнес софтуер.

Компаниите, които ползват само касов апарат, без софтуер за управление на продажбите, трябваше да са подменили апаратите си до 1 април тази година.

До 30 септември бе удължен срокът за спазване на изискванията в Наредба 18 за всички регистрирани по ДДС фирми, които ползват софтуер за управление на продажбите. Според сегашните текстове от 1 октомври те трябва да издават касова бележка с баркод, чрез която клиентите ще могат да проверяват дали съответната продажба е отчетена в НАП.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Светлоносец
    #1

    Добра идея за данъчен контрол на приходите, реализиран от некомпетентни идиоти в лицето на ръководството на НАП, в крайна сметка получи логичен завършек, без да се стига до протести, искане на оставки и закриване на бизнеси. Задължиха 300000 търговци да купят нови касови апарати по 300-700 лв.всеки, след което решиха да въведат СУПТО за 80-100000 бр, търговски обекти да закупят по 600-2000 лв. за обект. Или с две думи НАП реши да прави революционна промяна на данъчния контрол за сметка на търговците

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.