Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Градска железница в София за влаковете от Южна България

На шест гари ще прави връзка с метрото

3 коментара
Градска железница в София за влаковете от Южна България

В София ще бъде изградена градска железница, която ще обслужва шест жп гари, откъдето пътниците до столицата ще правят връзка с метрото. Това съобщи главният архитект на София Здравко Здравков при представянето на визията за развитието на София.

Градската железница ще бъде изградена по подобие на наземната железница S-bаhn в Берлин.
Идеята е влаковете, които идват от южното направление от Пловдив към София да спират на гарите Казичане, Искър, новата при моста Чавдар, Централната жп гара и на гара Обеля, обясни арх. Здравков. От там те ще правят връзка със станциите на метрото.

В момента Национална компания "Железопътна инфраструктура" изгражда два международни жп коридора с европейско финансиране. Единият е от турската граница през Пловдив, София, Драгоман към сръбската граница. Другият е от Бургас през Пловдив, София, Перник, Кюстендил към Скопие. За тази линия връзката с метрото ще е с жп гарата в Горна баня.

Жп гарата в Обеля се предвижда да стане крайна гара за вътрешните линии от южното направление, а Централната жп гара да бъде крайна гара за международните линии, каза арх. Здравков.

След изграждането на строящата се в момента трета линия на метрото – от кв. "Левски", Малък градски театър "Зад канала", през центъра към пазара "Красно село", кв."Овча купел и жп гарата в Горна баня, се планира разширяване на метрото в три направления.

Едното е разклонение в жк "Люлин", което да стига от сегашната метростанция "Люлин" под бул. "Царица Йонна" до околовръстното шосе, където има възможност за оформяне на ново сити, обясни арх. Здравков. Неговото лично мнение е, че това е най-належащата за изграждане връзка, защото ще се използва от около 30 000 столичани.

Другото направление е отклонение от Военна академия в посока спортната зала "Арена Армеец" и от там по бул."Цариградско шосе".

Третото направление е от Бизнес парка към София ринг мол и от там метрото да прави връзка с планина Витоша чрез лифт, каза арх. Здравков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #3

    Прекрасни идеи, но къде са парите?! Останах с впечатлението, че господинът от ЕК, който беше на откриването на третия лъч, сподели с нас недоволството си от факта, че гледаме на ЕС като на бездънно портмоне.

  2. Аслан Юриев
    #2

    Отдавна трябваше да се сетят за S-Bahn от Казичене до Обеля, който ще прави връзки към метрото на няколко места, но по-добре късно, отколкото никога. Освен че още през 60-те години започна ликвидацията на железопътните линии в града, които можеха да станат още тогава част от бърза градска железница (S-Bahn), бяха ликвидирани и гари в центъра на града - Сердика, Перловец и др., които също можеха да са начални гари на градска железница.

  3. Дядо ми Петър
    #1

    Преди много години дошлите от село "управници" ликвидираха околовръстната линия на София, която се беше утрепала да стане S-бан, преминаващ през вече почти централни райони. А преди няколко години техните наследници разграбиха и последната останала част от тази линия - явно са продали изгодно релсите и траверсите. Та няма нужда сега да ни се обяснява какво е S-бан и за какво служи. По-добре ни кажете кой прибра парите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.