Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Градската железница на Пловдив и близките населени места ще има 14 спирки

Община Асеновград се е съобразила с предложенията на хората от града

5 коментара
Градската железница на Пловдив и близките населени места ще има 14 спирки

Четиринадесет спирки ще има бъдещата градска железница на Пловдив. За това са се разбрали членовете на работната група на заседание, което се е провело тази седмица, съобщиха от община Асеновград. В работната група участват представители на местната власт от региона и Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Мащабният проект за градска железница на Пловдив и близките населени места ще се реализира на два етапа. Единият е изграждането на вътрешния ринг в и около Пловдив, а другият - външният ринг предвижда включването и на индустриалните зони край града. Изпълнението на проекта е възложено на НКЖИ.

Финансирането ще става от различни източници, основно от програма "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г., механизма "Свързана Европа", Плана за възстановяване и устойчивост, държавни и частни средства. Към момента са осигурени 250 млн. лв. от еврофонвдовете, но предварителните разчети показват, че те няма да са достатъчни.

Бъдещите жп спирки, около които се обедини работната група, са следните:

1. ЖП гара Асеновград - с буферен паркинг пред гарата;

2. Маврудово - изместване на спирката с цел осигуряване на връзка с Промишлена зона "Тракия";

3. Връзка с летище "Пловдив";

4. Югоизточна индустриална зона - при бившия завод за пишещи машини (под надлеза на Асеновградско шосе), със създаване на буферен паркинг в района;

5. Централна ЖП гара Пловдив;

6. "Пещерско шосе" - връзка с градския транспорт за Математическата гимназия и професионалната гимназия по електротехника и електроника в Пловдив;

7. Бул. "6-ти септември" - стадион "Пловдив" (Гребна база);

8. Окръжна болница, езикови гимназии и новата сграда на Пловдивския университет "Паисий Хилендарски";

9. ЖП гара Филипово с възможност за връзка с: индустриална зона "Радиново", индустриална зона "Бенковски" и индустриална зона "Пловдив - Север" към село Труд с връзка през жп гара Филипово;

10. Индустриална зона "Север" в Пловдив;

11. Индустриална зона "Войводиново" - с връзка на жп прелез "Войводиново";

12. Индустриална зона "Скутаре";

13. Бившият домостроителен комбинат - с буферен паркинг на влизане в Пловдив от страната на бил."Скобелева майка";

14. ЖП гара Тракия

Вътрешният ринг на Пловдив - в тюркоаз: развитие на железопътна инфраструктура Пловдив - Филипово - Скутаре, част от фаза 2; в зелено - връзката Пловдив -Крумово - летище Пловдив и Пловдив- Скутаре през Тракия Източник: НКЖИ

Решението къде да бъдат жп спирките е важно, за да започне проектирането им.

В началото на април се очаква да бъде готово техническото задание и да се изготви визуализация на бъдещите спирки от НКЖИ, а след това работната група ще се събере на нова среща, уточняват от община Асеновград.

Местната власт е провела обществено допитване за спирките. То е показало, че учениците и студентите само от Асеновград, които биха се възползвали от бъдещия S-Bahn, са около 1500. Близо 4500 пък са работещите в Пловдив асеновградчани, които ще могат да ползват железницата.

Това е важен инфраструктурен проект не само за Пловдив, но и за целия регион, защото се очаква да реши проблема със задръстванията и опасните пътища към центъра. Колко време ще отнеме реализацията му към момента никой не се наема да прогнозира, но плановете са да бъде завършен най-късно до 2030 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Danko
    #5

    Същите тия "строители" ликвидираха тролейбусната мрежа и разпродадоха медните жици на скрап. Това стана в интерес на автобусните превозвачи. А сега ще фъфлят за "електробуси", чиято експлоатация е 10 пъти по-скъпа от тази на тролейбусите. В София как още не са се сетили да махнат тролейбусите, че и трамваите? Чудно какво чакат още.

  2. Danko
    #4

    Пак тия крадливи гаванки бяха решили да бутнат Бетонния мост, който съществува повече от половин век. Какво им пречеше? Бил по-нисък с 50 см и електровозите трябва да свалят пантографите, за да минат под моста. Не искат да свалят линиите на 80 см надолу, а да бутнат целия мост. За да минавали колите под Централна гара. А че се прекъсва такъв важен булевард "Хр.Ботев", хич не ги интересува. И ликвидирането на такава връзка, като Бетонния мост, също. И всичкото това се прави "за усвояването на едни пари", а не за решаването на транспортни проблеми. Малоумие на квадрат, лакомия на куб. Това е положението.

  3. Danko
    #3

    Някой разбра ли, защо трябва да има естакада, за да има "градска железница", след като нови линии няма да има дори и 1 метър? Т.е. "градската железница е могло да се пусне преди повече от 30 години. Защо не е направено? Защото няма необходимите пътникопотоци, за да се оправдае лангуркането на цели ж.п. вагони с по 3-4 души вътре. Градска железница няма да има. Но основната цел е естакадата с нейните 350 милиона за крадене. За десетина пъти по-малка сума можеше отдавна да направят 4 подлеза и въпросът

  4. roser
    #2
    Отговор на коментар #1

    Комисионната на ГЕРБерските фирми не е 30%. 30% е откраднатото само от асфалта. Ами ако добавим и откраднатото от арматурата, бетона, озеленяването, чакъла, мантинели, пътни знаци, боя и т.н., нещата придобиват съвсем различен мащаб.

  5. Жо
    #1

    Честито, пловдивчани! Това е добра новина! Само не давайте изпълнението на проекта да ви го направят фирми на ГЕРБерите, защото ще ви откраднат 30% от парите (толкова им е комисионната- вижте как направиха софийската скоростна тангента)! С останалите 70% ще стигнат да ви направят ТЕСНОЛИНЕЙКА.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.