Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Гратисен период за глобите за нечекирани карти в софийския транспорт

2 коментара
Сн. БГНЕС, архив

До март няма да се налагат глоби за пътниците в столичния градски транспорт, които имат абонаментни карти за пътуване, но не са ги чекирали при качването си в превозното средство. От 1 януари е задължително и абонаментните карти да се валидират в градския транспорт, а глобата при пропуск е 3 лева.

"Поискала съм да се даде гратисен период за глобите, докато всички хора свикнат", посочи Фандъкова.

Чекирането на картите цели да се събере статистика за натовареността на линиите на градския транспорт и така да правят промени на маршрути и разписания. Към момента подобни решения на практика се взимат без особен анализ.

"Трудно се свиква с промяната, но от ЦГМ ще бъдат толерантни", каза Фандъкова.

От 1 януари влязоха в сила новите билети за пътуване с градския транспорт в София. За 1.60 лева вече може да се купи билет 30+, който позволява неограничен брой прекачвания за 30 минути. Реално с него може да се пътува и повече, тъй като е валиден, докато приключи пътуването и с последното транспортно средство. На същия принцип е билетът 60+, при който обаче прекачванията трябва да се направят в рамките на 60 минути. Цената му е 2.20 лева.

Билетът 30+ може да се купи и с банкова карта при чекирането ѝ на сините устройства в автобусите, трамваите и тролеите и при влизане в метрото. Този превозен документ, както и билетът за по-дълго пътуване 60+, може да се зареди и на два вида карти, които се заплащат допълнително. По-евтината, която не е и толкова устойчива като материал, струва 80 ст. и може да се ползва само за билети.

По-скъпата пластика е на цена от 3 лева и може да се ползва и за абонаментни карти. Те пък вече са за всички линии и с различен срок на валидност. Не се издават карти за една линия, само за метрото или за комбинация от метро и една линия на наземния транспорт. Купените през миналата година документи от този тип, които още са валидни, могат да се ползват, докато не изтекат, но не по-късно от 31 декември 2023 г.

Не се продават и хартиени билети и талони. Хората, които имат останали такива от миналата година, могат да ги ползват до 1 март 2023 г. 

Шофьорите в превозните средства продължават да продават билети, но на цена от 2 лева. Те не дават възможност за прекачване в друго превозно средство. Вместо да се перфорират, се чекират на сините устройства в автобусите, тролеите и трамваите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. someone
    #2

    И защо точно с глупавoто приложение да не мога да си купя карта за месец или година, а трябва да ходя да си купувам обезателно ненужна пластика, която да ми издува допълнително портфейла, за да мога да си купя карта за повече от един ден? Кой празноглавeц го измисли това?! Значи мога да си купя стока за няколко хиляди лева от другия край на света, само с няколко клика на телефона ми, но не и карта за месец за милата ни градска дебилност, ако не съм си купил скапаната им пластика! Ми няма да се валидирам, вие го обезсмисляте, тuкви герберастки!

  2. Human
    #1

    Изводът е, че очевидно кметът на София не желае да бъде преизбрана за нов мандат.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.