Гратисният период за тол системата се удължава до 13 април

Едва около една пета от камионите са с монтирани бордови устройства

Гратисният период за тол системата се удължава до 13 април

Гратисният период за монтирането на бордови устройства и GPS тракери в автомобилите над 3.5 тона се удължава до 13 април, когато изтича обявеното извънредно положение в страната заради пандемията от коронавирес. Това става ясно от съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Срокът, който премиерът Бойко Борисов даде на превозвачите да монтират устройствата си, изтече на 25 март.

Към момента 28 430 камиона и автобуса на български превозвачи са с регистрирани в Националното тол управление бордови устройства и се таксуват чрез тях при преминаването по платените пътища, е посочено в съобщението на АПИ.

По информация на бранша на вътрешния пазар се движат около 100 000 камиона.

От старта на тола на 1 март, въпреки намаления тежкотоварен трафик заради ограниченията срещу разпространението на коронавируса, са купени 342 646 маршрутни карти. От тях 76 на сто са купени през през сайта bgtoll.bg, мобилното приложение, 500-те терминала за самотаксуване или от гишетата на основните ГКПП и в областните пътни управления, които се поддържат от пътната агенция.

Анализът на данните в Националното тол управление показва, че въпреки извънредното положение и затрудненията заради ограниченията срещу Covid-19, превозвачите не са прекъсвали усилията си да оборудват автопарка си с бордови устройства.

От 13 март до днес са регистрирани 9540 машинки.

Разговорите с всички участници в процеса показват, че е нужно допълнително време в условията на извънредно положение, за да приключи в цялост оборудването на автопарка над 3.5 тона.

Затова, отчитайки и затрудненията, които браншът изпитва, до края на извънредното положение - 13 април, се удължава времето за оборудване на тежкотоварните превозни средства, се казва в съобщението на АПИ.

В този период ще продължи правоприлагането на терен от мобилните екипи на тол контрола.

Нарушителите без регистрирани бордови устройства и без активирани маршрутни карти ще бъдат насочвани как да станат изрядни ползватели на платената пътна мрежа.

Мобилните екипи също така ще проверяват дали правилно се използват вече активните и монтирани машинки за отчет на тол такси.

Основната цел на контроните органи във времето на извънредното положение ще бъде за всяко превозно средство над 3.5 тона да бъде платена дължимата пътна такса според изминатия маршрут, категория и емисионен клас.

Според постъпилата в Националното тол управление информация от националните доставчици на услуги, в процес на монтиране и активиране са близо 10 000 бордови устройства.

През април предстои доставката на още 10 000.

Пет дружества, вписани в списъка на АПИ като доставчици на декларирани данни, имат влезли в сила договори с Национални доставчици на услуги и могат да предоставят данни от GPS тракерите за целите на тол таксуването.

По предварителни заявки те трябва да осигуряват автоматичното таксуване на повече от 60 000 пътни превозни средства.

До момента са подписани договори за над 1500 тежкотоварни автомобила и процесът продължава.

Анализ на приходите от тол такси ще бъде направен след приключването на поне един месец от въвеждането им.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес