Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Гръцката “Актор” поведе в конкурса за строежа на част от “Струма”

4 коментара
Гръцката “Актор” поведе в конкурса за строежа на част от “Струма”

Заради огромният си оборот от близо 9 млрд. лв. гръцката “Актор” поведе след първия етап от конкурса за строител на отсечката от Дупница до Благоевград на магистрала “Струма”. Това става ясно от публикувания в четвъртък списък с 8-те финалиста в първата двуетапна процедура за изграждане на магистрала, в която цената не е определяща за избора на победител.

Без изненади в призовата осмица влизат всичките големи фирми, които работят на българския пазар с еднакъв брой точки – 45. “Актор” обаче печели първото място заради внушителния си оборот за последните три финансови години – 8.78 млрд. лв. без ДДС. Ако успеят да спечелят, това ще бъде втори обект за “Актор” на магистрала “Струма”. В момента гърците строят участъка от Сандански до Кулата, а миналия месец предсрочно пуснаха и отсечката от Нова Загора до Ямбол на магистрала “Тракия”.

На второ място е обединение “Струма 2012” (“ПСТ Холдинг” на Васил Божков, испанската “Аксиона Инфраеструктурас” и германската “Хохтийф Салюшънс”) с оборот от 3.4 млрд. лв. Той е с над 5 млрд. лева по-малък от този на “Актор”. “ПСТ Холдинг” в момента строи отсечка от магистрала “Марица”, а друга компания контролирана от Васил Божков “Холдинг Пътища” изгражда последната отсечка от магистрала “Тракия”.

Призовата тройка се затваря от съвместното италианско предприятие “Тодини – Салини” с оборот от 1.7 млрд. лв

Разликите в оборотите между останалите петима кандидати са малки и те се вместват в границите от 1.146 млрд. лв. до 1.424 млрд. лв.

На четвърто място е класирана австрийската “Щрабаг” с 1.424 млрд. лв. оборот. Пети са гръцката “Джей Енд Пи – Авакс” с 1.37 млрд. лв. оборот. Шести са гражданско дружество ”ДМХ”, в което влизат турската “Доуш”, руската “Мостовик” и българската “Хидрострой” с 1.283 млрд. лв. Седмото място е за обединение “ОХЛ – Трейс – Струма ІІ” с оборот от 1.244 млрд. лв.

С последното осмо място за финала се класира и консорциум “Струма – Лот 2”, в което влизат италианската “Импреза” и българските “Главболгарстрой” и “Пътстрой – 92” (оборот 1.146 млрд. лв.). В момента обединението строи отсечката от Долна Диканя до Дупница на магистрала “Струма”.

Общо 15 фирми и сдружения подадоха документи за поръчката. Тежестта на предложената цена при избора на изпълнител е 50% Предложените срокове за изпълнение ще носят на участниците 15%, а 35% са за подход към обекта. Тук влизат изисквания за налична техника и човешки ресурс, материали и цялостното изпълнение. Осемте финалиста ще получат идейния проект за отсечката и на негова основа ще изготвят техническо предложение и ценова оферта. Конкурсът е за проектиране и строителство – т.нар. инженеринг.

Индикативната стойност на проекта, който се финансира от еврофондовете по програма “Транспорт”, е 200 млн. лева без ДДС. Срокът за изпълнение е 27 месеца. Плановете на пътната агенция са до края на годината да има сключен договор и на пролет строителството да започне.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #4

    Тези ли полагаха повторно асфалта??

  2. Анонимен
    #3

    ЕС финансирането е предимно за да се печели от техни фирми, които имат гооооолеми обороти. Ние следва да отворим пазара безрезервно и да ги пуснем да съберат каквито парички има из населението, което работи по морето и планината, като сгъва едни чаршафи... Работниците ни няма да могат да работят из ЕС, а Шенген ще си го отработим ама яко и още дълго- който има проект в БГ и не му става ще ни спира и ще ни казва, че сме корумпирани...и ... да се поправим.

  3. Анонимен
    #2

    nik ДА СИ ОТВАРЯМЕ ОЧИТЕ И ДА БЪДЕМ БДИТЕЛНИ С ГЛАДНИТЕ ВИЗАНТИЙЦИ!ДА НЕ СТАНЕ ТАКА : СЕГА ПЕЧЕЛЯТ С НИСКА И ПРИМАМЛИВА ОФЕРТА, А ПОСЛЕ ТРЪГВАТ АНЕКС, СЛЕД АНЕКС...

  4. Анонимен
    #1

    булгарска фирма да е пе4елила ж 4уgбина ?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.