Гръцката авиация се отказа от планираната петдневна стачка

Гръцката авиация се отказа от планираната петдневна стачка

Служителите в гръцката гражданска авиация се отказаха от петдневна стачка, планирана за идната седмица от 20-25 юни в знак на протест срещу концесионирането на 14 летища, срещу плановете на правителството да преразгледа развитието на 23 регионални аеропорта и против преструктурирането на службата за гражданска авиация и плановете за преразглеждане на развитиет . До обрата се стигна , след като получиха уверения от правителството, че работните им места не са застрашени, предаде Ройтерс.

Гръцката агенция за приватизация публикува в понеделник обява за наемане на консултант, който да оцени перспективите за развитие на 23 регионални летища в страната. В отговор синдикатът на работниците от гражданската авиация призова за стачка, опасявайки се, че този план може да доведе до загуба на работни места или нарушаване на правата на работниците.

Стачката щеше да прекъсне въздушния трафик на летищата на някои популярни гръцки острови в началото на активния туристически сезон.

След серия срещи представители на синдиката казаха в петък, че правителството и туристическите организации са проявили разбиране към опасенията на работниците и готовност за обсъждане на бъдещето на летищата със синдиката.

И докато на летищата се очертава да е спокойно, в следващите дни ще продължи хаосът по пристанищата в Гърция заради продължаващите щафетни стачки на работещите в тях, които са против приватизацията на двете най-големи пристанища в страната - Пирея и Солун.

Икономическото издание "Нафтемборики" алармира, че стачките са на път да доведат до инфарктно състояние търговията и круизния туризъм в страната.

В. "Имерисия" пише, че солунски производители вече обмисляли да се жалват в съда. Това става на фона на призивите на компетентните власти към стачкуващите да предефинират своите предложения и искания.

Браншовият синдикат призова за сетен път правителството да изостави протакането и да даде решение на проблема, което според протестиращите е само едно - гарантиране на работните им места.

Според изнесените в печата данни от 25 май, когато започнаха стачките, до днес загубите за превозвачите вече са достигнали 30 милиона евро, тъй като товарите на много кораби са останали необработени.

Мнозина се опасяват, че най-голямата щета е загубата на доверие към пристанище Солун, тъй като можело то да не бъде използвано повече от превозвачите от съседните балкански страни.

Споделяне
Още от Бизнес