Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Гръцки съд потвърди присъдата за българския пилот Янко Стоименов

Присъдата от 10 г. затвор или 73 хил. евро обезщетение не е окончателна

5 коментара

Апелативният съд в Гърция обяви за виновни трима от подсъдимите по делото за катастрофата на самолета на кипърската компания "Хелиос" през 2005 г., при която загинаха 121 души, съобщи БНТ в четвъртък.

Съдът постанови осъдителни присъди за генералния директор на Хелиос Димитрис Пандазис, оперативния директор Георгиос Кикидис и главния пилот Янко Стоименов. Четвъртият обвиняем - механикът на компанията Ален Ъруин, който е проверил самолета в деня на катастрофата, беше оправдан.

Мотивът на гръцките магистрати е, че Стоименов и колегите му са допуснали некомпетентни пилоти да управляват самолета.

Прокуратурата предлага за тримата осъдени затвор от 122 години за всеки. Според закона това означава затвор от десет години.

Предлага се и прехвърлянето на наказанието във финансово обезщетение като за всеки ден от десетгодишната присъда да се заплати по 30 евро. По искане на защитата обезщетението ще е 20 евро на денили по около 73 хиляди евро на подсъдим.

Решението не е окончателно и ще бъде обжалвано, заяви пред БНТ Янко Стоименов.

Делото срещу него вече предизвика остри протести. Съюзът на транспортните синдикати определи присъдата като несправедлива, тъй като капитан Янко Стоименов няма вина за катастрофата, за която е обвинен. Организацията изрази несъгласие с криминализирането на авиационните произшествия и начина, по който тази практика се налага, както в случая с полет 522 от 2005 г. на кипърската компания ”Хелиос”.

Стоименов е оправдан на две инстанции по наказателен процес по този случай в Кипър през 2009 г. През април 2010 обаче в Гърция започва паралелен процес със същите обвинения като присъдата в Кипър не е взета предвид.  Проведеният в Атина процес приключи на първа инстанция в рамките на 3 месеца.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    познавам много добре манталитета на гърците. ОчевАдно е, че в случая трябва да се намери изкупителна жертва и най-подходящият човек за това е българинът - главен пилот. При такава трагедия просто няма начин някой "външен" да не е виновен - така разсъждават тези хора (подобно е и мисленето на българите). Ако имаше възможност, само българинът щеше да бъде осъден, но при подобен случай няма как двамата директори, представляващи компанията, да не бъдат наказани...

  2. Анонимен
    #4

    Срам!!! Съгласен съм с казаното долу за Николай Младенов.

  3. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #3
  4. Анонимен
    #2

    номер 1,

    Отговорен за това какво става в кабината му след излитане е лично и единствено екипажът, а не главният пилот на компанията! По твоята извратена логика, трябва тогава първо да бъде осъдена гръцката въздухоплавателна администрация че изобщо е дала лиценз на Хелиос, щом като според теб са толкова некомпетентни!

    Работа и задължение изцяло на екипажа, а не на някакъв мениджър в офиса, та бил той и главен пилот, е да следи какво показват бордните уреди в един или друг момент и да предприема

  5. Анонимен
    #1

    За съжаление присъдата е справедлива. Некомпетентните пилоти не са разбрали аварийния сигнал че салонът на самолета се е ражерметизирал и са се заели да търсят друга причина. Много бърза губят съзнание .... Самолетът се разбива. Не са знаели и добре английски. Не е трябвало да бъдат допускани да пилотират Боинга.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.