“Грейн Адвъртайзинг” е оттеглила жалбата срещу рекламата за цифровизацията

“Грейн адвъртайзинг” на Мартин Батков е оттеглила жалбата си срещу обществената поръчка за реклама на цифровизацията на телевизията. Така производството по делото е прекратено с решение на Комисията за защита на конкуренцията от 14 септември, съобщиха от ведомството.

 

“Оттеглих жалбата си, за да не блокирам процеса по преминаването от аналогов към цифров сигнал за радиоразпръскване. С отварянето на само една ценова оферта при наличието на още сериозни кандидати, които са име в бранша, остава едно съмнение в конкурса”, коментира Мартин Батков пред Mediapool. Според него, ако поръчката се финансираше с европейски средства, а не с пари от бюджета, това нямаше да се случи.

 

В четвъртък бяха отворени ценовите оферти на кандидатите. От три подадени предложения до отваряне на цената беше допуснат единствено “Обединение Ти Си Ти Ви”, зад което стои медийният и рекламен бос Красимир Гергов. Неговата ценова оферта беше почти колкото е прогнозната стойност на поръчката – 8.311 млн. лв. без ДДС при очаквана сума от 8.333 млн. лв.

 

Междувременно единият от участниците – консорциум “ДВБ – Т консулт”, чието ценово предложение не беше отворено, заяви, че ще обжалва конкурса. Другото отстранено обединение от фирми "ДЗЗД-Макс информ" пък изчакват официалното решение на комисията.

 

Целта на цифровизацията на ефира е постигане на по-добър радио и телевизонен сигнал, но реализацията ѝ се бави поради липса на средства в бюджета.

 

Министерството на транспорта е поискало от Министерството на финансите в бюджет 2013 г. да бъдат заложени 10 млн. лв. за реклама на цифровизацията и още 7.5 млн. лв. за закупуването на декодери за социално слабите, каза зам.-министърът на транспорта Валери Борисов пред Mediapool.

 

Министерството на отбраната пък иска около 100 млн. лв. за освобождаване на ефира.

 

България има ангажимент към Европейската комисия да изключи аналоговия телевизионен сигнал и да премине към дигитално излъчване на 1 септември 2013 г. Преходът трябва да стане постепенно - шест месеца преди тази дата, като за периода се предвижда да има едновременно аналогово и цифрово излъчване. Освен България, към момента само Румъния и Гърция все още не са изпълнили това европейско изискване.

 

През ноември 2010-та правителството удължи срока за въвеждане на изцяло наземно цифрово телевизионно разпръскване. Съгласно евроангажиментите ни до края на 2012 г. трябваше да отпадне аналоговото радиоразпръскване.

 

Ако България не спази за пореден път срока, ни заплашва наказателна процедура срещу страната. Такава вече беше открита от Европейската комисия заради начина, по който бяха проведени търговете за цифровите мултиплекси, които трябва да разпръскват новите радиосигнали. Причината беше, че в момента и шестте платформи за цифрово разпръскване се държат от фирми, свързани със собственика на Корпоративна банка Цветан Василев, който междувременно вече действа на българския пазар в партньорство с контролираната от Кремъл банка ВТБ.

 

По тази причина Брюксел препоръча да се даде възможност нов участник да навлезе на пазара. В приетия от правителството план за дигитализацията е записано, че ще бъде проведен конкурс за седми мултиплекс оператор.

Споделяне
Още от Бизнес

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?