Грозданова взе лек превес над Гергов за билбордовете в София

Грозданова взе лек превес над Гергов за билбордовете в София

Лобито на журналистката Диляна Грозданова, която е собственик на рекламна агенция “Имидж”, взе лек превес в Столичната община срещу другия основен претендент Красимир Гергов, основен играч на рекламния пазар и съдружник в бТВ. Причината е, че конкурсите за външната реклама в София, които се точат вече повече от година, засега няма да се отменят.

Такива предложения бяха внесени от главния архитект на София Петър Диков и общинския съветник от БСП Георги Кадиев. Разглеждането им обаче беше отложено от комисията по бюджет и финанси в Столичния общински съвет и няма да влязат за разглеждане на сесията в четвъртък.

Петър Диков искаше само частична отмяна на конкурса за малките рекламни елементи до 4 кв.м. заради обновяване на центъра на София след 2014 г. с европейски средства. Причината да оттегли предложението си е становище от Асоциацията за външна реклама, според което отмяната на конкурса в едната му част е незаконосъобразна.

Възложил съм проверка на юристите и ако няма проблеми, ще го внеса отново, каза арх. Диков.

Общинският съветник от БСП Георги Кадиев иска отмяна на целия конкурс. Мотивът му е, че той е опорочен, понеже общината от една година обяснява как "до дни" ще съобщи победителите, но това така и не се случва.

Въпрос на дни е да бъдат обявени резултатите за големите съоръжения”, каза Орлин Алексиев, председател на комисията по бюджет и финанси, цитиран от БТА. Той обаче също поиска решенията по предложенията на Петър Диков и Георги Кадиев да бъдат взети на следващото заседание на комисията.

Ако конкурсът бъде анулиран, това ще бъде трети неуспешен опит на София да сложи ред във външната реклама.

Конкурсът беше обявен в края на 2010 г., след като преди това близо две години продължи съдебната сага по обжалване на новата наредба за рекламата.

В конкурса за външната реклама участват 28 фирми, които се борят за малко над 1100 позиции, които ще държат под наем в следващите десет години. Петнайсет са кандидатите за десетте пакета за елементите до 12 кв. м, а 13 - за тези до 4 кв. м.

Фирмите са внесли гаранции от 22 млн. лв., които по думите на Кадиев повече от година общината ползва незаконно.

Плановете са след приключването на конкурса София да печели най-малко по 387 000 лв. месечно. За 10 години в общинския бюджет трябва да влязат поне 46.4 млн. лв., което по 4.6 млн. лв. годишно. Сега в общината влизат двойно по-малко приходи от външна реклама.

800 билборда има в момента върху общински терени и за тях агенциите плащат "финансово обезщетение" на Столична община на добра воля.

Диляна Грозданова, която от декември е президент на Издателския борд на Вестникарска група България, след като съпругът ѝ Любомир Павлов заедно с другия съдружник в пресгрупата Огнян Донев напусна борда, има сериозни позиции в бизнеса с външна реклама още от времето, когато Павлов бе дясна ръка на бившия столичен кмет Стефан Софиянски. Нейната агенция "Имидж" и агенция “К аут ов хоум” на Красимир Гергов са най-големите играчи на пазара, като общо държат около 78% от външната реклама на София по оценки на бранша.

Според публикации в медиите Грозданова държи час по-скоро конкурсът да приключи, докато Гергов всячески се стреми той да се провали. Според неофициална информация всеки от тях има свое лоби в общинската група на ГЕРБ.

Споделяне
Още по темата
Още от България

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?