Гугъл е склонен да плаща повече данъци в чужбина

Гугъл е склонен да плаща повече данъци в чужбина

Гугъл изрази готовност да сключи международно споразумение, предвиждащо мултинационалните компании да плащат повече данъци в страните, където правят оборот, а не в държавата, където са регистрирани, предаде Франс прес.

"Подкрепяме движението към нови международни и глобални механизми за начина, по който се облагат с данъци мултинационалните компании", написа в блог Каран Батия, високопоставен представител на американския гигант.

"Корпоративният данък е важно средство за това компаниите да дават своя принос към страните и общините, където правят бизнес. Бихме искали да видим фискална околна среда, която хората смятат за разумна и подходяща", добави той.

Батия обаче изрази опасение, че ако няма международно споразумение, някои страни могат да наложат дискриминационни едностранни данъци на чуждестранни компании в различни сектори.

В Европейския съюз от доста време се обсъжда идеята за въвеждане на европейски цифров данък за облагане на цифрови услуги, предлагани от технологичните гиганти, който да бъде дължим, дори ако дадена компания няма физическо присъствие в съответната държава.

Все още обаче няма съгласие по темата.

През март тази година правителствата от ЕС се отказаха от план за въвеждане на общоевропейски данък за големи интернет компании, тъй като някои държави се противопоставиха.

Решението бе приветствано от компании като Гугъл (Google) и Фейсбук (Facebook), които щяха да бъдат обхванати от предложения данък от 3 процента. Те обаче се сблъскват с подобни данъци, въведени на национално равнище от страни от ЕС като Франция, Италия, Великобритания и Испания.

Скандинавските държави и Ирландия продължават да се противопоставят на реформата на общоевропейско равнище.

Франция вемче представи проект за данък от 3 процента върху оборота на Гугъл (Google), Епъл (Apple) и други международни интернет гиганти, без да се отказва от надеждата да се постигне решение на международно равнище в рамките на ОИСР. Данъкът с ретроактивно действие от 1 януари 2019 година засяга трийсетина дружества.

С данъка ще се облагат постъпленията на интернет компании с приходи от поне 750 млн. евро в световен мащаб и повече от 25 млн. евро във Франция.

Споделяне

Още от Бизнес

Какво да се прави при бързото разрастване на коронавирусната зараза?