"Гугъл" разкри как пандемията влияе на живота ни

"Гугъл" разкри как пандемията влияе на живота ни

С близо една трета са намалели посещенията на българите до работните им места. С над 66% по-малко са тези в ресторанти, търговски центрове, кина, кафенета, места за забавление, библиотеки. Спад от 36 на сто има дори при посещенията на хранителни магазини, пазари, аптеки, които са от малкото отворени в последните седмици търговски обекти.

С около 60 на сто по-малко хора ходят на гари, автогари, метростанции, големи спирки на градския транспорт.

Около 32% по-малко са хората, засечени да ходят в паркове.

Увеличават се единствено хората, локализирани вкъщи.

Това показват данни на "Гугъл" за придвижванията на потребителите във времето на епидемията от коронавирус. Анализите се направени на базата на информация от потребителите на "Гугъл", които са включили функцията за проследяване на местоположението. Целта е властите да имат представа как хората отговарят на мерките за самоизолация, посочвани като основен начин за борба с разпространението на коронавируса.

Подобни данни са публикувани за 131 държави и ще се обявяват периодично за времето на пандемията от коронавирус.

Данните показват рязък спад на придвижванията от 8 март. В първите минути на тази дата беше съобщено и за първите случаи на коронавирус в страната, пората бяха посъветвани да останат по домовете си.

Отчетеният спад на придвижвания и посещенията е в сравнение с обичайното поведение на хората.

Данните показват още, че в по-големите градове делът на хората, които са спрели да ходят до работните си места, е по-голям в сравнение с по-малките областни градове. 

В София посещенията на работното място са намалели с 34 на сто в сравнение с нормалното поведение на хората. В Силистра например спадът е с 12 на сто.

В столицата хората, които преминават през метростанции, гари, автогари, са намалели с 62%. За повечето градове намалението е между 50 и над 70 на сто. Но в Стара Загора спадът е едва 10%. В повечето градове намалението на посещенията на основни места, свързани с публичния транспорт, е най-осезаемо спрямо всички останали обекти, показват данните на "Гугъл".

На следващо място по спад е броят на хората, които посещават ресторанти, търговски центрове, кафенета и места за забавление.

Споделяне

Още от Бизнес