Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Хану про“ ще цифровизира излъчването на БНТ и БНР

4 коментара
“Хану про“ ще цифровизира излъчването на БНТ и БНР

Задава се господстващо положение на пазара на цифровото разпространение на радиа и телевизии, след като в четвъртък Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) определи компанията "Хану Про" за победител в търга за изграждане на мултиплекса за разпръскването на програмите на обществените БНТ и БНР.

“Хану Про“ вече има лиценз за изграждането на три от мултиплексите за честните електронни медии. Останалите две платформи за цифровото радиоразпръскване се правят от “Тауърком“, която се водеше част от едноименната словашка група. Вече тя ще е собственост на “Виваком“ и офшорката “Манселорд“, които наскоро сключиха сделка за разделяне поравно на активите на Националното управление “Радиотелевизионни системи“, което в момента разпространява програмите на БНТ и БНР.

“Манселорд“ се представлява в България от основния собственик на Корпоративна банка Цветан Василев, който контролира и "Нова медийна група", издаваща "Монитор", "Телеграф", "Уикенд" и стояща зад други медии.
В конкурса участваха още “Виваком“, консорциумът “Ди Ви Би Ти“ от седем компании за проектиране на мрежи, водени от "Инсат електроникс", както и “Мобилтел“, откъдето ден по-рано обявиха, че процедурата е нагласена.

Шефът на мобилния оператор Андреас Майерхофер предупреди, че е възможно и всички мултиплекси да отидат при свързани помежду си лица, съобщавайки за слухове за сливане на “Тауръком“ и “Хану Про“, за които и без това се говори, че имат общ собственик зад кадър.

Неофициално отпадането на М-Тел и “Виваком“ стана ясно в понеделник, като КРС се колебаеше дали победител в процедурата да е “Хану Про“ или "Ди Ви Би Ти", която обаче изостанала с малко в класацията. Шефът на консорциума Бойко Бойчев вече обяви, че ще обжалва решението на КРС, тъй като тяхната оферта била много по-добра..

Според тиражирани неофициални информации офертата на “Хану Про“ предвижда да осигури цифровото излъчване на обществените медии с 90 предавателя, докато други оферти са планирали стотици.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. отгоре-отгоре
    #5

    Разузнайте дълбоко къде се пръкна това чудо...

  2. Дядо Петър
    #3

    мангизи.Откраднати преди десетилетия и препирани многократно.От пак същите червени шайкаджии.

  3. Ха-ха
    #2

    на финансова криза, закриване на училища, болници и т.т. ще ЦИФРОФИЗИРАМЕ /каквото и да означава това!!!/ БНТ и БНР?!? Кой ги плаща, каква е цената ...? Мамата са си ебали тия - ама на тоя прост народ - така му се пада!

  4. rosen
    #1

    И докато Гоце прикляка, крие се и стреля с последното си останало джепане, Рекламния е на път да отвори поредния си „Плод-зеленчук". Не съвсем незаконно, то така беше и с предишния „Плод-зеленчук" и той си го призна. Сянката му небрежно се появи в ефира на БНТ точно, когато се разглеждаха кандидатурите за нов шеф на медията. Рекламния се включи в мачлето не като играч, а като спонсор, който дава Тойота(ако имаше чувство за хумор щеше да подари "Голф") в „Зов от Африка", чрез своята фирма „Пиеро 97",

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.