Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Хаос по пътищата обърква отпускарите в обединена Европа

0 коментара
Хаос по пътищата обърква отпускарите в обединена Европа

Настъпи онова време на годината, когато европейците стягат багажа, грабват деца и домашни любимци, потеглят на голямото годишно ваканционно изселване - и образуват големи задръствания по пътищата. Там, където няма и следа от европейското единство.

Неспособността на европейските правителства да изградят смислена и добре поддържана пътна мрежа с уеднаквени знаци е в основата на главоболията, които имат европейците, коментира Роберт Вилард от Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

"Инвестирането в пътищата на Европа страда от хроничен недостиг", посочва Брендат Халеман, говорител на Федерация за пътищата в Европейския съюз, група за лобиране в Брюксел.

Според него, държавните инвестиции в транспортната инфраструктура на ЕС са спаднали от 1,5 % от брутния вътрешен продукт през 80-те години до по-малко от 1% през 2004 година.

Това прави намаление на средствата с 95 млрд. евро за период от 25 години - сума, която бледнее в сравнение със сумата, която европейските правителства са получили от магистрални такси само през 2004 година.

През тази същата 2004 г. Кипър, Малта и осем източноевропейски страни се присъединиха към Европейския съюз и усложниха проблема с лошите пътища. За 10-те страни са необходими 14 000 километра нови или ремонтирани шосета, което се равнява на мрежата от аутобани в Германия.

Според Федерацията за пътищата, правителствата отделят съвсем малко внимание на подобряването на магистралите в Европа, въпреки че през последните 25 години собствениците на автомобили са се удвоили, а цените на горивата летят нагоре.

Халеман посочва, че ползвателите на европейската пътна мрежа - от частните превозни средства до компаниите за автомобилен транспорт, нямат никаква представа как правителствата използват таксите, които те плащат за гориво и за преминаване по магистралите.

"Те не виждат тези пари да се влагат в пътни ремонти, защото именно малките инвестиции в инфраструктурата са основната причина за задръстванията." А и перспективата пред тях е тези задръствания да станат още по-големи.

Според проучване на Британския институт за изследвания на държавната политика, трафикът в Англия ще се увеличи с 10% до 2010 г. Седем от десет британци са на мнение, че задръстванията по пътищата са се увеличили от 2003 г. насам.

Петдесетте години на европейска икономическа интеграция не са оставили никакъв отпечатък на претоварените европейски магистрали.

Преди десет години Евросъюзът изготви планове за модернизиране на трансевропейските магистрали на стойност стотици милиарди евро. Става дума за главните коридори север-юг и изток-запад, но правителствата изоставиха тези намерения.

В целия Европейски съюз пътните знаци и маркировка не са уеднаквени. И освен това, гражданите на съюза не бива да се подмамват от пътните карти, на които се вижда как "Е-магистрали" са се разпрострели през континента, та чак до Китай.

Веднъж седнали зад волана, шофьорите скоро установяват, че въпросната пътна мрежа е ужасно объркана.

През далечната 1975 година мнозинството от 55-те европейски страни се съгласиха да уеднаквят стандартите си и да изградят единна магистрална мрежа и поставиха знака "Е" на главните си пътища. Но само четири - Норвегия, Белгия, Швеция и Дания в момента имат “Е-магистрали”, които бяха замислени да не се препокриват с пътища от националната мрежа.

Главният път от Милано до Таранто в Италия, например, е дълъг общо 845 километра и е "замаскиран" под номерацията на различни пътища – като А-1, Е-35, Е-45, А-14, Е-55 и Е-843.

В Холандия А-15, А-16 и Е-19 може да са един и същи път, а аутобаните в Германия понякога са обозначени с “Е” и съответния номер.

"От Е-магистралите няма полза, ако правителствата не желаят да ги организират по някакъв логичен начин", отбелязва Хенк Крамер, лобист в Европейския съюз за Те Ен Ел ( холандския транспортен сектор).

Грило Паскуарели от Генерална дирекция "Енергетика и транспорт" в Европейската комисия изключва възможността Евросъюзът да приеме закон, който да уеднаквена пътна мрежа в Европа. Общественото мнение на стария континент посреща с неприязън намесата на ЕС в живота на гражданите и отделните страни. "Жалко, че е така, защото сегашната система не бива да е толкова сложна", коментира Паскуарели.

Бенедикт-Мари Шеве, говорителка на Пътните карти "Мишлен" в Париж, казва, че нейната група ще продължи да използва обозначението с Е и номер в услуга на шофьорите.

До момента тя не е чула нито едно оплакване. Но дали е виждала европейска магистрална система, различна от тази на нейните карти? "Всъщност - не", отвръща тя. "Никога не обръщам внимание."

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.