Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Хаосът в БДЖ излезе извън релси

21 коментара
Хаосът в БДЖ излезе извън релси

Липсват едни вагони от БДЖ, но не се знае колко, от кога ги няма и какво е станало с тях. Единствените 25 читави влака са заложени срещу банков заем, обявени са за продан, но може и да не се продадат. Държавата има да дава едни пари на железницата, но не им ги дава и иска да се оправят сами. Всички дружно стигнаха до решението да закрият едни 200 влака. Така изглежда на повърхността ситуацията в БДЖ през последните седмици и сякаш никой няма желание да внесе и мъничко яснота какво се случва и най-вече – какво предстои.

Изчезнали са над 1000 вагона, едните са в Сърбия, другите предишните са ги нарязали за скрап. Това заяви във вторник финансовият министър Симеон Дянков.

Превърнахте ни в бюро за откраднати и намерени вещи, обидиха се сърбите, а “предишните” в лицето на транспортният министър Петър Мутафчиев от кабинета “Станишев” обясниха, че по тяхно време при ревизии не излизали 250 вагона, но 200 от тях винаги се откривали при повторна проверка.

“Мислите ли, че тази полицейска власт нямаше да подведе под отговорност материално отговорните лица в БДЖ, ако при идването им имаше липса на 650 вагона?”, запита Мутафчиев в сряда от екрана на бТВ.

Пред Mediapool изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев обясни, че липсата се установява сега заради пълния хаос в документацията и дублиране на номерата на вагоните, които чак сега се изяснявали. Може да са изчезнали през 2001 г., а може и през 1922 г., констатира Недев. Има сигурност само за липсата на 608 небракувани вагона, още се установява колко от бракуваните липсват, “уточни” той. Със сложната математическа задача са се заели и полицията и прокуратурата. “Нищо няма да излезе от това”, обобщи ситуацията председателят на Съюза на железничарите Петър Бунев още преди седмица.

По-интересен е въпросът какво ще излезе от заплахата на един от най-големите кредитори на БДЖ – германската KfW, да продаде 25 електрически мотриси “Сименс Дезиро”, закупени от железницата със заем от банката по времето на министъра на транспорта от НДСВ Николай Василев. Неизплатени по заема остават 240 млн. лева, а в просрочие от миналата година са 50-60 млн. лева, обясни Недев. Мотрисите са залог по заема и логично банката вече ги е предложила за продан, за да си събере задълженията. “Няма как да ги спрем, на този етап нямаме пари да се разплатим с банката, но преговаряме, това (продажбата) не се случва бързо”, каза Недев. 25-те мотриси са половината от новия подвижен състав на железницата, с който се обслужват най-натоварените крайградски маршрути.

Още по-интересни пък са твърденията на Мутафчиев от сряда, че в договора между държавата и БДЖ са заложени сумите за дългосрочни кредити на дружеството и до 2009 г. не е имало затруднения с покриването им. Това не бе потвърдено от ръководството на железницата, но факт е, че от идването на ГЕРБ на власт за мотрисите не е платен и лев.

“Явно ръководството ни е на принципа “Има влак – има проблем. Няма влак – няма проблем”, пише в железничарския форум анонимен служител на БДЖ и прилага списък със 182 влака, които са ще бъдат закрити. Така скоро няма да има нощен бърз влак от София до Бургас и от Бургас до София. Ще се разредят влаковете между София и Перник, София и Банкя и т.н. Как това ще разреши проблемите на нереформираната от 20 години структура, не става ясно. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #21

    izvod : V STRANAA E PULNA BEZSTOPANSTVENOST SAMO V PODSLUSHVANETO I SLEDENETO IMA RED I IZLISHEK NA KADRI. IDVAME DO ZAKLUCHENIETO,CHE E NUJNO VELIKO NARODNO SUBRANIE,NOV KONSTITUCIA,SPECALEN ZAKON ZA PREKA DEMOKRACI CHREZ REFERENDUMI NA VSICHKI NIVA. KAKVA E POLZATA OT CHLENSTVOTO V ES--POCHTI NIKAKVA.KAKVA E VREDATA? OGROMNA.OTGOVORNOSTA SEGA E NA GERB.KOMENTARITE ZA BE DE JE SA VERNI I POZITIVNI.NIKAKVO PRIVATIZIRANE NA STRATEGICHESKIA PREVOZVACH BE DE JE ,KAKTO I NA POSHTITE.DRUGOTO E PREDATELSTVO I PRESTUPLENIE SPREMO NARODA.

  2. Анонимен
    #20

    Николай Георгиев-София В основата на сегашното трагично състояние на железниците е транспортната политика в БГ възприета с идването на "пишман-демокрацията"/сбъркания ни преход/.Това е било актуално за САЩ през 40-те и 50-те годино на 20 век/нали все натам гледаме/,а именно -релсите са отживелица и следва да бъдат заменени с шосеен транспорт,поради което в САЩ е ликвидирана огромна част от ж.п.мрежата,вкл.и градският електрорелсов транспорт,пътническите влакове-заменени с автобуси-позната картинка.В

  3. Анонимен
    #19

    Гледам много хора се кахърят за анархията и безстопанствеността. Няма смисъл, докато не падне тая система на т.н. демокрация, където всеки идиот дето не е допринесъл и един лев за обществото има право на глас, така ще е. И много по-уредени страни от България ще стигнат нашата разруха, само гледайте, циркът тепърва започва по света. Да работиш държавна работа и да цоцаш от бюджета и в същото време да имаш право на глас е класически случай на конфликт на интереси. Това което имаме в момента е класически случай на диктатура на милиционерите, резултатите ще са подобаващи.

  4. tim
    #18
  5. tim
    #17

    Петър Бунев сигурно знае защо няма нищо да излезе. Защото и той е намазал някой и друг вагон.

  6. Анонимен
    #16

    "ЩЕ СЕ НАМЕРЯТ.....ВИНАГИ СЕ НАМИРАТ!" (консул Маврудиев, Mission London) Да ама влаковете Сименс ще бъдат шитнати обратно, а на населението - стар локомотив с кюмюр и конски вагони, като във филма Бай Ганю по Европа.

  7. Анонимен
    #15

    Кой тъп мозък измисли предизборно тоя номер с липсващите вагони?Няма да е зле , вместо да дрънкат глупости да прегледат годишните финансови отчети на БДЖ за последните 10 години , а също така да се каже кой одитор ги е заверил с тези липси?Вагоните са част от активите на дружеството и ако са липсвали 1000 вагона, това трябва да е било видяно, защото се декапитализира дружеството.А че всички са крали, това е ясно и на най- тъпия българин!

  8. Анонимен
    #14

    Приказките за изчезналите стари ръждясали вагони ТРЯБВА ДА ПРИКРИЯТ ФАКТА, ЧЕ ЩЕ ВРЪЩАМЕ МОТРИСИТЕ "СИМЕНС" ПОРАДИ НЕКАДЪРНОСТ И БЕЗОТГОВОРНОСТ.

  9. Анонимен
    #13

    БДЖ като огледало на България.

  10. Анонимен
    #12

    Idealist: За двадесет години се разграби всичко освен АЕЦ Козлодуй. Вероятно международната общност не позволи поради голямата опастност от голяма авария. До сега да са я гръмнали. Голяма зазруха, нама връщане назад....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.