Харчат се милиарди за магистрали, а за мантинели се пести

Хвърлят се милиарди левове за магистрали, а за мантинели продължава да се пести и те не отговорят на стандартите за безопасност, каза Владимир Тодоров, председател на Акоциацията на пострадалите при катастрофи.

По-голямата част от мантинелите у нас са още от времето на социализма и могат да спрат само лек автомобил, но не и автобус или камион, е становището на асоциацията.

Критичните участъци по републиканските пътища са много. Най-фрапиращият случай е по Искърското дефиле. В района между Своге и Мездра на пропаст от 50-60 метра са поставени автомобилни гуми като преграда за спиране, посочи Владимир Тодоров.

Според него изключително належащо е да се подменят мантинелите по планинските пътища. Пътят за Смолян, Кресненското дефиле, планинските курорти, Стара планина задължително трябва да имат обезопасителни системи от висок клас, каза Владимир Тодоров.

От агенция "Пътна инфраструктура" увериха, че правят всичко възможно да подменят опасните огради. При ремонта на всяка отсечка, която е обезопасена с мантинела, се поставят нови съоръжения, които отговарят на изискванията.

Споделяне
Още от България

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?