Хемус еър отрича да има забрана за полети над Италия

Авиокомпания "Хемус еър" отрече информацията публикувана във вестник "Република", че има забрана за прелитане над италианското въздушно пространство.

Към настоящия момент официално забрана не е получена от италианската авиация или от италианските власти, заяви по БНР изпълнителният директор на превозвача Димитър Павлов.

Компанията е разбрала за забраната от медиите. Павлов е разговарял с пресаташето на италианското посолство у нас, където също няма официална информация за налагане на забрана. Павлов припомни, че "Хемус еър" е пълноправен член на всички международни асоциации и досега не компанията не са налагани санкции.

Няма официална забрана, нито ограничения, отправени към Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" от италианските и британските въздухоплавателни власти българските авиокомпании да летят над въздушното пространство на двете страни, съобщават от министерството на транспорта.

Според съобщението към настоящия момент няма българска авиокомпания, която да е получила ограничения за полети.

Преди по-малко от час самолет на авиокомпания Хемус Ер, идващ от Триполи, Либия, е прелетял над италианското въздушно пространство и е кацнал благополучно на Летище София. Компанията също не е получавала писмо за забрана или ограничения на полетите си над Италия.

Италия забрани на 5 авиокомпании достъп до въздушното си пространство. В списъка е и българската Хемус еър, пише днес италианският вестник Република. Останалите компании са хърватската Ер Адриатика, ливанската Джи Ар авиейшън, Хева Бора от Конго и руската Гризодубов. Към тях се прибавя и египетската Флаш еърлайнз, чийто самолет се разби миналата седмица а в Шарм ел Шейх. Някои от споменатите компании са изпълнявали чартърни полети.

Вестникът припомня, че подобна забрана издаде и Великобритания срещу 11 авиокомпании от Албания, Екваториална Гвинея, Гамбия, Демократична република Конго, Камерун, Либерия, Сиера Леоне и Таджикистан. Република не споменава за българската Интер Транс еър, за която лондонски медии съобщават, че е включена в британския списък.

Авиокомпанията "Inter-trans Air" (ITA) е летяла по сключен договор с английски брокери от 1997 г., а самолетът на компанията е бил базиран на летище Манстън, Великобритания, информират от министерството на транспорта.

В съобщението се посочва, че поради прекратяването на договора на компанията, последният им полет е извършен на 5 май 2002 г. От края на същата година ITA е прекратила въздухоплавателната си дейност. До този момент в авиокомпанията не са получавани официални писма за забрана на полетите им.

Според публикацията на "Република" забранените самолети няма да могат да летят само над въздушното пространство на страната, издала забраната. Нищо не пречи на Албаниън еърлайнз или на Камерун еърлайнз да използват италиански летища.

Потвърждават го и думите на ръководителя на италианската служба за гражданска авиация (ЕНАК), че процедурата предвижда страната, където е регистрирана машината, да я спре от движение. Ако това не стане, 11-те забранени от Великобритания компании ще могат да летят над Италия, допълва той.

Трагедията в Шарм ел Шейх разкри неизвестни досега и много обезпокояващи факти, отнасящи се до европейските норми за сигурност на въздушните транспортни средства, пише още Република.

Става ясно, че ако една страна спре от полет дадена машина, тя не е длъжна да уведоми останалите европейски страни за решението си. Напротив, по-вероятно е да не го направи, какъвто беше случаят с Флаш еърлайнз, на която Швейцария забрани достъп до въздушното си пространство, заключава изданието.

Споделяне

Още от Бизнес