“Хемус Ер” заема пазарните ниши, оставени от “Балкан”

“Хемус Ер” заема пазарните ниши, оставени от “Балкан”

Българската авиокомпания “Хемус Ер” представи в четвъртък новата си политика за развитие през следващите години. Новата концепция за развитие на частния въздушен превозвач всъщност е опит да се върнат българските авиопревозвачи в пазарната ниша на връзката от Близкия Изток до САЩ, която остана празна след фалита на Балкан.

“Хемус Ер” възстановява полетите до летище Хийтроу – Лондон в ранните часове на деня, които ще позволят на пътниците веднага да вземат полет за Северна Америка, коментира новият заместник-директор на авиокомпанията Христо Тодоров. Самолетите на превозвача ще летят пет пъти седмично до Лондон, но кацането рано сутринта ще е само в неделя. През останалите дни ще се пристига в следобедните часове. Първият полет до Хийтроу е планиран на 14 април.

Всъщност т.нар. нова концепция за развитие на частния въздушен превозвач е опитът на бившия национален превозвач “Балкан” да поддържа под най-различни форми презокеанските полети до САЩ. Директната линия беше открита от “Балкан” през декември 1992 година до Ню Йорк два пъти седмично.

“Хемус Ер” са превозили близо 290 хиляди пътници през изминалата година и са реализирали чиста печалба от 164 хиляди лева. От компанията заявиха намеренията си да създадат мрежа от връзки към повечето от големите европейски градове след отпадане на двустранните споразумения през есента на тази година. Освен до летище Хийтроу, авиокомпанията открива и нова линия три пъти до берлинското летище Тегел от 9 април. Към момента “Хемус Ер” притежава собствени самолети два “АТР 42”,  седем самолета “Бритиш Аероспейс – ВАЕ 146”. Авиокомпанията има и един самолет “Боинг 737” на оперативен лизинг. През тази година те ще наемат още един самолет “Боинг” 737”.

Последният опит за възстановяване на полетите до Северна Америка с прикачване през летище Гетуик, чрез сключване на договор с американската авиокомпания “Върджин Атлантик” беше направен от “Балкан” малко преди да се обяви фалитът му.

Именно тази възможност за възстановяване на презокеанските полети от софийското летище чрез прикачване на Гетуик беше сочено като една от най-съществените причини за продажбата на слотовете на “Балкан” на летище Хийтроу.

Днес обновеното ръководство на “Хемус Ер”, в което вече влизат бившият директор на “България Ер” Филип Алексиев и също бившият търговски директор на националния превозвач Христо Тодоров, посочиха като предимство връщането на българските авиокомпании чрез “Хемус Ер” на летище Хийтроу. Защото именно от това летище били най-добрите връзки с презокеанските полети. И отново се спомена името на “Върджин Атлантик” и договорни отношения за осъществяването на тези връзки.

Ако това са сериозни инвестиционни намерения на въздушния превозвач, а не рекламна стратегия за приватизацията на “България Ер”, възстановяването на тези полети до лондонското летище ще облекчи пътуващите от София.  Единствената подобна връзка от София в момента предлага “Бритиш еъруейз", но с нощувка в Лондон. Зам.-директорът на “Хемус Ер” Тодоров уточни, че кацането в ранните часове на деня дава възможност на техните клиенти да си спестят разходите за престоя в Лондон.

“Хемус Ер” все още поддържа намерението си да участва в приватизацията на “България Ер”, въпреки че ще изчака да види финансовите резултати на дружеството, коментира изпълнителният директор на авиокомпанията Димитър Павлов. Той уточни, че не е запознат с приетия от парламентарните комисии документ за приватизацията на държавния въздушен превозвач, но е притеснен от изнесените в общественото пространство данни за загубите на “България Ер”. Според Павлов, единственото, което се продава в националния превозвач  е пазарен дял.

Споделяне
Още от Бизнес

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?