Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Хемус Ер” заема пазарните ниши, оставени от “Балкан”

5 коментара
“Хемус Ер” заема пазарните ниши, оставени от “Балкан”

Българската авиокомпания “Хемус Ер” представи в четвъртък новата си политика за развитие през следващите години. Новата концепция за развитие на частния въздушен превозвач всъщност е опит да се върнат българските авиопревозвачи в пазарната ниша на връзката от Близкия Изток до САЩ, която остана празна след фалита на Балкан.

“Хемус Ер” възстановява полетите до летище Хийтроу – Лондон в ранните часове на деня, които ще позволят на пътниците веднага да вземат полет за Северна Америка, коментира новият заместник-директор на авиокомпанията Христо Тодоров. Самолетите на превозвача ще летят пет пъти седмично до Лондон, но кацането рано сутринта ще е само в неделя. През останалите дни ще се пристига в следобедните часове. Първият полет до Хийтроу е планиран на 14 април.

Всъщност т.нар. нова концепция за развитие на частния въздушен превозвач е опитът на бившия национален превозвач “Балкан” да поддържа под най-различни форми презокеанските полети до САЩ. Директната линия беше открита от “Балкан” през декември 1992 година до Ню Йорк два пъти седмично.

“Хемус Ер” са превозили близо 290 хиляди пътници през изминалата година и са реализирали чиста печалба от 164 хиляди лева. От компанията заявиха намеренията си да създадат мрежа от връзки към повечето от големите европейски градове след отпадане на двустранните споразумения през есента на тази година. Освен до летище Хийтроу, авиокомпанията открива и нова линия три пъти до берлинското летище Тегел от 9 април. Към момента “Хемус Ер” притежава собствени самолети два “АТР 42”,  седем самолета “Бритиш Аероспейс – ВАЕ 146”. Авиокомпанията има и един самолет “Боинг 737” на оперативен лизинг. През тази година те ще наемат още един самолет “Боинг” 737”.

Последният опит за възстановяване на полетите до Северна Америка с прикачване през летище Гетуик, чрез сключване на договор с американската авиокомпания “Върджин Атлантик” беше направен от “Балкан” малко преди да се обяви фалитът му.

Именно тази възможност за възстановяване на презокеанските полети от софийското летище чрез прикачване на Гетуик беше сочено като една от най-съществените причини за продажбата на слотовете на “Балкан” на летище Хийтроу.

Днес обновеното ръководство на “Хемус Ер”, в което вече влизат бившият директор на “България Ер” Филип Алексиев и също бившият търговски директор на националния превозвач Христо Тодоров, посочиха като предимство връщането на българските авиокомпании чрез “Хемус Ер” на летище Хийтроу. Защото именно от това летище били най-добрите връзки с презокеанските полети. И отново се спомена името на “Върджин Атлантик” и договорни отношения за осъществяването на тези връзки.

Ако това са сериозни инвестиционни намерения на въздушния превозвач, а не рекламна стратегия за приватизацията на “България Ер”, възстановяването на тези полети до лондонското летище ще облекчи пътуващите от София.  Единствената подобна връзка от София в момента предлага “Бритиш еъруейз", но с нощувка в Лондон. Зам.-директорът на “Хемус Ер” Тодоров уточни, че кацането в ранните часове на деня дава възможност на техните клиенти да си спестят разходите за престоя в Лондон.

“Хемус Ер” все още поддържа намерението си да участва в приватизацията на “България Ер”, въпреки че ще изчака да види финансовите резултати на дружеството, коментира изпълнителният директор на авиокомпанията Димитър Павлов. Той уточни, че не е запознат с приетия от парламентарните комисии документ за приватизацията на държавния въздушен превозвач, но е притеснен от изнесените в общественото пространство данни за загубите на “България Ер”. Според Павлов, единственото, което се продава в националния превозвач  е пазарен дял.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. браво
    #6

    Били ченгета от ТИМ и т.н. Сигурно. Обаче работят. Скоро авиационния пазар съвсем ще се отвори - ще навлезнат и други компании (от ЕС) и т.н., но важното е, че всички те ще работят самостоятелно, без да хленчат за специални законови защити на "българското", субсидии от правителството, служителите в Хемус Ер няма да се нуждаят от "синдикална защита" и т.н.Колкото по-скоро и България Еър тръгне по този път - толкова по-добре. Дори ТИМ да я купи. Тези, които мрънкат против ТИМ - да дадат пример кой предлага повече пари от ТИМ? Ако Луфтханза (или който и да е друг) предложи повече и правителството ВЪПРЕКИ това предпочете ТИМ - това вече БИ БИЛО повод за скандал.

  2. Aviator
    #5

    Za kakvo im e London da hvrqknat to NYC direktho. Tezi poleti vinagi byaha pqlni na Balkan. Da vzemem da spretnem nabqrzo edna aviokompaniya da se lizne edin jet i da hvqrtci non-stop Sofia NYC na ceni 10%-20 po visoki ot konkurentni poleti s prekatcvane prazni nyama da ostanat.

  3. HAHAHA
    #3

    Chista pe4alba ot 164 000??? hahahah tova e avtomivka a ne aviokompaniq

  4. Премянков
    #2

    Комунягите-другарите от Варна-Иличовск стават все по-големи. Расте им рейтинга, обратно пропорционално на инфлацията, която тази година ще е над 10%, по Жан Виденовски!!!

  5. Премянков
    #1

    Комунягите-другарите от Варна-Иличовск стават все по-големи. Расте им рейтинга, обратно пропорционално на инфлацията, която тази година ще е над 10%, по Жан Виденовски!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.