Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Хемус" ще се строи денонощно от двете страни

Пускат търг за нови 16.5 км от Белкопитово, отварят офертите до Боаза на 23 август

4 коментара
"Хемус" ще се строи денонощно от двете страни

Кабинетът ускорява строителството на магистрала "Хемус", която трябва да свърже София с Варна. Изграждането ѝ ще върви от двете страни денонощно, в почивни и празнични дни.

На 23 август ще бъдат отворени офертите за 9.3-километровия участък от Ябланица до Боаза, а скоро ще бъде пуснат и нов търг за 16.5 км от пътен възел Белкопитово в посока Търговище. Това обяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова във Варна по време на празника на града.

"Така "Хемус" ще може да се строи от двете страни – от Ябланица и от страната на Варна... Така гарантираме и продължаваме изграждането на тази важна магистрала", каза Павлова.

Плановете на правителството са магистрала "Хемус" да се строи на малки участъци от по 10 до 20 км, обяви преди време регионалният министър.

Изграждането ѝ ще става със средства от бъдещите тол такси и повишените приходи в държавния бюджет. Европейско финансиране за магистрала "Хемус" към момента не се предвижда.

Изграждането на северната магистрала е сред пътните топ приоритети на правителството, каза премиерът Бойко Борисов в петък пред Нова телевизия. По думите му другият пътен приоритет е четирилентовият път от Ботевград до Мездра. Той беше сред топ приоритетите по времето на тройната коалиция и един от обектите за финансиране по оперативна програма "Транспорт" 2007 – 2013 г., но отпадна за сметка на магистрала "Тракия".

Нов търг през септември за 16.5 км от "Хемус"

Най-късно през септември ще бъде пуснат новия търг от пътен възел Белокопитово до село Буховци в посока Търговище, каза Павлова. Отсечката включва пътен възел и шест виадукта.

В момента приключва работата по документацията на обществената поръчка. Тя ще бъде на инженеринг – проектиране и строителство. Докато тече проектирането на трасето, правителството ще прави отчужденията на имотите.

След седмица ясни кандидатите до Боаза

На 23 август ще бъдат отворени офертите за изграждането на 9.3 км от Ябланица до Боаза на магистрала "Хемус". Прогнозната цена е 80 млн. лв. без ДДС и е по-висока от прекратената през февруари процедура по нареждане на премиера Бойко Борисов заради "витаещи съмнения", че изпълнителите са свързани с депутата от ДПС Делян Пеевски и шефа на "Лукойл" Валентин Златев.

Срокът за строителството на близо 10-километровата дистанция е 2.5 години. Преди дни строителната камара обяви, че България строи средно по 5 км магистрали годишно за последните 45 години, от когато е поставено началото ма магистралното строителство.

Въпреки това в тръжните условия преимущество ще се дава на строителите, които обещават да работят денонощно по изграждането на магистралния участък – денем, нощем, в почивни и празнични дни. Това става ясно от въпросите и отговорите на участниците в търга, публикувани в профила на купувача.

Препроектиране на участъците до разклона за Плевен/Ловеч

Още една обществена поръчка за магистрала "Хемус" тече в момента - за препроектиране на участъците до разклона за Плевен/Ловеч. Офертите по нея предстои да бъдат отворени на 20 септември.

"Там има тежки участъци, като идеята е да не се минава през планини и да не се правят тунели", каза Павлова.

Плановете на пътната агенция са 50-те км от магистралата - от Боаза до разклона за второкласния път Плевен/Ловеч да се строят на три подучастъка от по 14 км, 18 км и 17.8 км.

Ремонтът на Аспаруховия мост

За ремонта на основната част от Аспарухов мост във Варна Павлова посочи, че ще се прецени дали отново да бъде затворен след края на летния туристически сезон.

Решението кога да започнат строителните работи ще се вземе след проучване на нагласите и очакванията на хората, каза регионалният министър.

Преди началото на туристическия сезон ремонтът на част от Аспаруховия мост причини огромни задръствания в продължение на два месеца и предизвика недоволството на варненци. Мостът е единствената сухопътна връзка на кварталите "Аспарухово" и "Галата" с центъра на Варна.

Плановете на правителството бяха ремонтът на целия Аспарухов мост да продължи още две години. Прогнозната му стойност е най-малко 35 милиона лева.

До няколко дни започва оправянето на деретата над район "Аспарухово" във Варна, каза още Павлова. Тя отчете, че е приключила работата по изграждането на магистралния водопровод в квартала, за който правителството отпусна 3.5 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ivaylo Dimanov
    #4

    Защо при ремонта на тунелите на Хемус не се работи денонощно? Преминаването оттам отнема много време и се повишава риска от катастрофи.

  2. Мони_deactivated_1480055728
    #3

    Слоганът на ГЕРБ: Работим в интерес на гражданите Националният предизборен щаб на партията одобри концепцията за президентския вот

  3. RedDevil
    #2

    Искрено се надявам да е с по-добро качество от новите участъци на Тракия - няма такива коловози в дясна лента просто!

  4. AC/DC
    #1

    Магистрали на Северна България не са й необходими. В цяла Европа магистрали се строят с едно единствено предназначение- да обслужват движението на хора, стоки и капитали. А на север от Стара планина за жалост има по малко и от трите.В това отношение ми прилича на южна Италия. Затова изграждането на скоростен път с четири ленти е напълно достатъчно за посоката Ябланица- Белокопитово. Също и за Видин- Ботевград; Русе- Велико- Търново и оттам през прохода на републиката до връзката с магистрала Тракия.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.