Една от най-известните световни фирми за наемане на леки коли - "Херц", обяви процедура за фалит и поиска защита съдебна защита в американски съд в щата Делауер, след като бизнесът ѝ бе съсипан от пандемията от коронавируса, предаде Ройтерс.
Разговорите с кредиторите на "Херц" се оказаха безрезултатни.
Международните регионални клонове на компанията, включително тези в Европа, Австралия и Нова Зеландия, не са включени в процедурата, започнала в САЩ, съобщиха от компанията.
"Херц", чийто най-голям акционер е милиардерът инвеститор Карл Айкан - собственик на почти 39 процента от акциите, пострада фатално от обявените от властите на САЩ забрани за пътувания, които блокираха хората по домовете им. Голяма част от приходите на "Херц" идваха от рент-а-кар офисите по летищата, които практически замряха след блокирането на въздушния трафик.
С близо 19 милиарда долара дългове и около 38 000 служители по цял свят в края на 2019 г., "Херц" е сред най-големите компании, станали жертва на пандемията.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Това че е най-голямата не означава, че се е управлявала добре.
Компанията е основана през 1918-а година. Има около 10200 представителства в 150 страни. През май "Херц" реши да уволни примерно половината от сътрудниците си - около 20 хиляди души. Фирмата разполага с един милиард долара в брой, за да поддържа текущите операции. Прес-службата отбелязва, че компанията възнамерява да остане в бизнеса и искането за банкрут ще позволи преструктурирането на дълговете.