Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Хилари Клинтън увеличава усилията да привлече младите избиратели

1 коментар
Хилари Клинтън увеличава усилията да привлече младите избиратели

Младите американци са все по-малко въодушевени от Хилари Клинтън и кандидатката на демократите за Белия дом полага все повече усилия да ги спечели, докато Доналд Тръмп я догонва в националните допитвания, пише в сряда агенция Франс прес.

През август сред анкетираните на възраст между 18 и 34 години - т.нар. "поколение игрек" (наричано още "поколение на Милениума", родените между края на 80-те години на миналия век и началото на новото хилядолетие) - тя имаше преднина от 24 процентни пункта пред Доналд Тръмп, при четирима кандидати в надпреварата. През септември разликата се стопи на не повече от 5 процента (според сондаж на Куинипиак - 31 процента спрямо 26 на сто).

Сега вотът на младите е разпръснат между Клинтън (31 процента), Тръмп (26 процента), кандидата на Либертарианската партия Гари Джонсън (който от 16 процента през август се увеличи на 29 на сто през септември) и кандидатката на Зелената партия Джил Стайн (15 процента), сочи този сондаж. Близо две трети от младите хора (62 процента) изразяват готовност да гласуват не за представителя на демократите или републиканците, а за друг кандидат.

Девет от десет анкетирани младежи смятат Клинтън за интелигентна, а 77 процента - за опитна. От друга страна обаче 77 процента от запитаните я намират за непочтена - по-голям дял, отколкото при Тръмп (68 процента).

Според друго допитване, на Си Би Ес и "Ню Йорк таймс", намерение да гласуват за Клинтън са изразили 48 процента от респондентите в тази възрастова група, при 29 процента за Тръмп. Двадесет и един процента от младите обаче казват, че ще си останат у дома или ще гласуват за друг кандидат.

Без техните гласове Клинтън може да загуби в ключови щати като Северна Каролина, Флорида и Охайо, подчертават експертите.

Младите хора представлява "огромна част от коалицията, помогнала на Барак Обама да спечели през 2008 и 2012 г.", обяснява Джийн Зейно от колежа Айона.

"Клинтън наистина се нуждае от тази група, която представлява най-важното поколение в историята на САЩ, по-важно и от това на бейби бума. За съжаление до момента тя не успява, те я изоставят в полза на хора като Гари Джонсън и Джил Стайн. Клинтън ще трябва наистина здравата да се потруди, за да ги спечели", казва Зейно.

Младите я упрекват, че не обръща достатъчно внимание на въпроси, които ги интересуват. За тях тя е част от върхушката, която няма да промени нещата. Някои са родени при управлението на Бил Клинтън (1993-2001 г.) и познават съвсем смътно тази епоха, свързана най-вече със скандали, допълва Зейно.

Огромна пропаст между поколенията

Когато научават, че отначало Хилари Клинтън е била против еднополовите бракове например, "те не могат да разберат". "Има огромна пропаст между поколенията", добавя Зейно.

Нейният бивш съперник Бърни Сандърс, който накара част от американската младеж да се размечтае с критиките си към неравенството и Уолстрийт и обещания за безплатно висше образование, е по-възрастен, но "говори на език, на който тя не умее", отбелязва Джийн Зейно.

В опит да поправи това екипът от кампанията на Клинтън съобщи в понеделник, че тя е увеличила усилията си за привличане на младите чрез кръгли маси, дискусии на живо във Фейсбук, прояви, целящи да ги накарат да се запишат в избирателните списъци, и появата на видни "заместници" на предизборни срещи. Президентът Барак Обама, съпругата му Мишел, Бърни Сандърс, сенатор Елизабет Уорън, евентуалният вицепрезидент на Клинтън Тим Кейн се включиха миналата седмица в кампанията за ухажване на избирателите от това поколение.

В понеделник Хилари Клинтън говори в университета "Темпъл" във Филаделфия за "ценностите, от които се ръководи", за началото на пътя си като млад адвокат, работещ за деца в неравностойно положение. Тя засегна темата за глобалното затопляне, за сексуалната агресия в университетските кампуси, говори за плана си за намаляване на студентските дългове - все вълнуващи младото поколение въпроси. Клинтън призова студентите да се запишат в избирателните списъци, да се активизират, да станат доброволци в кампанията ѝ.

"Борбата ще е оспорвана. Нуждая се от вас", обърна се тя към аудиторията.

Присъстващите учтиво аплодираха.

В информационния уебсайт Мик, насочен към хората от поколението "игрек" в САЩ, Клинтън публикува отворено писмо, озаглавено "На какво ме научи поколението на Милениума".

"Вашето поколение е най-отвореното, разнообразното и динамичното в историята на страната. Има много неща, които трябва да се поправят, и ние ще ги поправим заедно. . . Ако имам шанса да бъда избрана, вие ще имате свой защитник в Белия дом", написа тя.

По БТА

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    Американците още не са разбрали, че това поколение е разочаровано от живота и избира нестандартни решения при избора си на кариера и място за живеене. Една част от средната класа пътува по света в търсене на жилищен комфорт, висока заплата и добър стандарт. Има вълна от американски семейства, които търсят работа и дом извън Америка и те едва ли ще се върнат обратно. Т.е. те не са склонни да подкрепят сегашната политика.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.