Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Холандия намалява максималната скорост по магистралите до 100 км/час

5 коментара
Холандия намалява максималната скорост по магистралите до 100 км/час

Холандското правителство обяви, че намалява максималната скорост по автомагистралите до 100 километра в час, предаде Франс прес. Тази мярка се вписва в плана за действие, приет за борба с газовите емисии, които замърсяват околната среда.

От няколко месеца правителството е изправено пред оживен дебат за начина, по който да се намалят азотните емисии, след като холандски съд обяви през май, че сегашната правителствена политика не спазва правилата на ЕС в тази област.

След новото ограничение, което трябва да влезе в сила през 2020 година, разрешената максимална скороск в Холандия ще е най-ниската в Европа заедно със скоростта в Кипър.

Превозните средства ще могат да се движат със сегашната разрешена скорост от 130 километра в час през нощта между 19:00 часа (20:00 часа българско време) и 06:00 часа (07:00 часа българско време).

Премиерът на Холандия Марк Рюте заяви, че тази мярка не е приятна никому, но е необходима, за да се избегне застой по отношение на мерките за опазване на околната среда в Холандия.

Рюте е лидер на Народната партия за свобода и демокрация, получила прякора "Бръм, бръм" заради големите си постижения в облекчаването на ограниченията за скоростта.

Големите проекти за строителство на пътища и летища в Холандия, която е петата най-голяма икономика в еврозоната, бяха спрени от правителството, за да се спази разпореждането на съда.

Установяването на максимална скорост от 130 вместо 120 километра в час беше водещо предложение на партията на Рюте, което тя внесе през 2012 година. Планът за действие, който целеше намаляване на азотните емисии, включваше и промяна в методите на работа в земеделскя сектор.

Перспективата за тези промени предизвика гнева на хиляди земеделци, които наскоро протестираха неколкократно с тракторите си в страната. Една от тези демонстрации предизвика най-голямото задръстване в историята на Холандия.

Новото ограничение на скоростта цели отчасти да покаже на селскостопанските производители, че другите сектори, които замърсяват околната среда, също трябва да променят навиците си, коментират холандските медии.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. dimitardi100
    #5

    ... а със сигурност и жертвите ще станат по-малко !

  2. dimitardi100
    #4

    ... ако всеки от милионите автомобили спестява 10-15 % , мярката има смисъл !

  3. dimitardi100
    #3

    При 130 км. в час средната кола работи на около и над 3000 оборота! При 100 км. в час работи на около и под 2300 ! Във втория случай всяка кола е по- икономична и по-екологична, защото ДВГ има по-високо КПД при такива обороти !

  4. DG
    #2

    На тези им потропва дъската.

  5. Becko
    #1

    Минимални газови емисии ДВГ има при минимални обороти, а такива са оборотите при шофиране на най-високата предавка на скоростната кутия на МПС. Понастоящем това означава за малолитражни коли с 5 или 6 предавка скорост от поне 120-130 км/ч, а за големите литражи със 7 и 8 предавка поне 140 -150 км/ч. Не случайно има магигистрали без ограничение на скоростта като в Германия...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.