Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Холдинг Пътища" с най-ниска цена за отсечка от "Тракия"

17 коментара
"Холдинг Пътища" с най-ниска цена за отсечка от "Тракия"

Сдружение на девет български фирми, повече от които са на “Холдинг Пътища“, даде най-ниска цена за строежа на последната отсечка от автомагистрала “Тракия“ – от Ямбол да Карнобат. Цената на обединението за 47.7 километровия участък е 174.705 млн. лв. без ДДС, стана ясно при отварянето на подадените 13 оферти във вторник.

Само шест от тях бяха признати за валидни, като сред отпадналите изненадващо се оказа и "Автомагистрали Трейс", чието техническо предложение не отговаряше на изискванията на възложителя на обществената поръчка - Агенция “Пътна инфраструктура“.

Ако няма проблеми с офертата на “Тракия -ІV“, цената на строежа на последната отсечка от магистралата ще е 2.24 млн. евро с ДДС за километър. Лот-3 (Нова Загора – Ямбол) на 'Тракия" ще се строи от гръцката "Актор" за малко над 1.9 млн. евро за км, а Лот-2 (Стара Загора – Нова Загора) – за 2.22 млн. евро на километър от Обединение "Магистрали Трейс".

Втората най-ниска цена в търга за Лот-4 е на обединението между разложката фирма “Балксанстрой“ и македонската “Гранит“, което поиска 198.38 млн. лв. Следват "Български автомагистрали" с цена 204.1 млн. лева, гръцката "Актор" с 238.516 млн. лева, австрийската "Алпине Бау" с 252.29 млн. лева и “Щрабаг“ с 283.8 млн. лева.

Освен "Трейс Груп Холд" от надпреварата отпаднаха и обединение "Терна – Сиенит", сдружението на словенската "Приморие" и унгарската "Евроасфалт", сдружението между испанската "Рубау" и местната "Пътстрой". Отпаднаха и "АБСКИ - Тракия Лот 4" - (сдружение от "Конструктор", Хърватия и "АБС-Асфалт бетон", София) и обединението между италианската БТП и благоевградската "Агромах".

"Тракия- IV" обединява "Холдинг Пътища", "Мостстрой" и още 4 фирми на бизнесмена Васил Божков, както и "АБ" Хасково, "Галчев" Благоевград и "Пътстройинженеринг Т", Търговище. На първия търг за дострояването на "Тракия" – този за Лот-2, "Холдинг Пътища" на Божков в сдружение с австрийската "Алпине Бау" поискаха най-високата цена – 373.641 млн. лева – почти три пъти по-висока от най-ниската.

След отварянето на ценовите предложения и за последната недостроена отсечка от "Тракия" излиза, че целият участък от Стара Загора до Карнобат с дължина 115 км ще струва около 481.5 млн. лв. с ДДС, което е доста под одобреното европейско финансиране от 350 млн. евро.

Регионалният министър Росен Плевнелиев обясни, че Лот-2 на "Тракия" вече се строи с пари от авансовите плащания на Брюксел за оперативните програми. Апликационната форма на магистралата е изпратена преди две седмици в Европейската комисия за одобрение, което ще осигури цялото европейско финансиране.

Първа копка на Лот-3 на "Тракия" е насрочена за 2 август, каза Плевнелиев. Още не сме сключили договор с избрания изпълнител "Актор", защото чакаме строителното разрешително за отсечката, каза той.

Лот-3 ще е се случи по точно обратния начин на това, което видяхме на "Люлин", каза министърът. Там имаше подписан договор, а строителното разрешително – издадено месеци по-късно. Договорът за "Люлин" е сключен за 138 млн. евро, но крайната цена на магистралата ще е 185 млн. евро заради голямото закъснение на проекта, което до голяма степен се дължи на държавата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Недоумявящ
    #18

    На Лот ІV се намира най-сложното мостово съоръжение на магистралата - дълга естакада която преминава едновременно над р.Тунджа и жп линията Пловдив - Бургас до ямболското село Завой. Наоколо местността е блатиста. По-нататък трасето следва долината на р.Мочурица(!?). Каква най-ниска цена? Недоумявам!

  2. Математик
    #17

    Авторката бърка математиката. На Трейс и Актор цената е с ДДС.

  3. д-р Зенгинова
    #16

    Японците под океани строят, а са си живи и здрави, а ти за някакви мостчета над "огромни" реки страдаш. Дейби. Костоващината е тотална деасоцияция. ИСТИНАТА Е В Н.В.ЦАРЯ! Долу Костов.Лауреат д-р ЗенгиноваДРОД на НДДК

  4. бизнесмен
    #15

    Дори само поради тази си причина.

  5. д-р Зенгинов
    #14

    Приятелю, не си слагай дамски псевдоними, когато пишеш деасоциЯция и използваш този каруцарски език :-)))))

  6. д-р Зенгинова
    #13

    Нападате Н.В.Царя ни любим без причина. Негово Величество направи много за нашата страна и за нашия народ, това не може да го отрече никой. Н.В.Цар Симеон Втори вкара Родината в НАТО и ЕС, интегрира ни в Европа! А като човек, Н.В. е толкова благ и хрисим, спомням си как почервеняваше и се повдигаше на петички по време на дебатите в Народното събрание, когато от разни смешни партии му се караха. На Него - на най-успешния Министър председател! Той ги громеше с речите си, но продължаваше да червенее, и се питаше, Боже, тези хора не разбират моята изключително много важна за България мисия! Вие не ги ли помните тези моменти, та ги пишете разни приказки, на които само Вие си вярвате ?

  7. турчето
    #12

    Стани Царист и ще се оправиш. Я виж Царските хора - Симеоновите синове, Велчев, Ал Джабури, Катев, Хачикян, Любка Качакова-Срамната и малкото Василев. И даже придворно-милата Долорес Арсенова. Те успяха и никой не ги пипа за нищо! Даже дават съвети по телевизиите как да се равива България! Да си прочел нещо за тях по форумите? Та те са свръхбогати, бе драги! Кой закача богатите по света, а?Стани Царист! И ще успееш. България такива чака. Не забравяй - 2 милиона образовани и необразовани български

  8. Разкритие
    #11

    ;

  9. д-р Зенгинова
    #10

    АЗ СЪМ ЖЕНА, КОЯТО ДЪРЖИ НА ИСТИНСКИТЕ НЕЩА!!! Моля не използувайте лоши думи, защото така не е хубаво. При Царя - Н.В. Симеон Втори живеехме по-добре. Тези от Атака объркаха нещата и Н.В. престана да управлява сам. А щяхме да стигнем Нидерландия по стандард, положително. Меди Доганов е добър политик, а Костов е лош. Мисля си че има нещо гениално в величието на Негово Величество Цар Симеон Втори, но не зная.

  10. Танас
    #9

    Малеее още що цървен чворест камик има по нашенско! Де и да ставаше за нещо ама йок даже на магистралата да го турат тоя цървен трошляк па ке се изметне и ке обърне колата. А ПРЕДСТАВЕТЕ СИ ДА ВЪРВЕШЕ НА МЕЖДУНАРОДНИО ПАЗАР И ГО ПРОДАДЕМ КЕ СТАНЕМЕ СВЕТОВНИ МИЛИАРДЕРИ :-D

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.