Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Христова разпореди 3-месечни срещи между кметовете и бюрата по труда

0 коментара

Социалното министерство приема забележката на президента, че е бил необходим по-голям диалог със сдружението на общините в България и директно с кметовете при старта на програмата "От социални помощи към заетост" през тази година. Това каза социалният министър Христина Христова след среща с президента Георги Първанов този следобед.

Вече сме се разпоредили на всеки 3 месеца бюрата по труда да правят срещи с общините, каза Христина Христова. Тя призна, че има забавяне на подписването на новите договори, защото в няколко общини кметовете са отказали да сложат подписите си. Христова ще разговаря лично с тях.

Не е най-важно лично кметът да има най-много места като работодател, каза тя и посочи, че в Кула от 147 заявени места 134 са удовлетворени. Процесът, според Христова, трябва да се реши на делово ниво, а не чрез декларации и протести.

Според нея, кметовете нямат основание да сигнализират Съвета за регионалните власти към Съвета на Европа. В Русе, от около заявени около 800 работни места, са преназначени около 700 души, половината за социални асистенти.

По-рано през деня в съобщение до медиите социалното министерство заяви, че във ведомството постъпват сигнали за отказ на някои кметове да подпишат договорите за вече одобрени техни проекти по програмата "От социални помощи към заетост". В съобщението обаче се цитира само един градоначалник - кметът на град Кула, други негови колеги не се споменават.

Миналата година по програмата в гр. Кула са работили 269 души, включително 9 като лични асистенти. Към днешна дата по предложения от кмета проект има одобрени 134 работни места, на които той отказва да назначи безработни. 79 души могат да работят по проект на кмета плюс 55 души - отново за кметството, които ще помагат при аварийни ситуации в зимни условия, се посочва в писмото на министерството.

Пред БТА градоначалникът на Кула Марко Петров обясни, че отказвал договорите, защото били тримедечни. Едва в петък той е разбрал за допълнително отпуснатите 60 бройки и за още 19, които ще работят като аварийна група. По отпуснатите работни места за 60 лица, наетите безработни ще се трудят на 6-часов работен ден, а аварийните работници - на 4-часов. Тези хора ще могат да работят по програмата само за три месеца.

Двадесет души могат да работят по проект на областния управител, 9 - като лични асистенти, 19 - в социално заведение, 6 - в болница, 5 - в читалището, 7 - в училището, 5 - в детската градина или общо 205 души още сега могат започнат работа.

Остават 64 души от миналата година, които не са включени досега, информират от МТСП. Част от хората ще се включат в курсове за квалификация, където ще получават стипендия и след това ще стажуват, или пък ще се включат в проекти на земеделски производители.

Ако кметът не подпише своевременно одобрените договори и не назначи бързо хората, МТСП ще пренасочи 134 души към други работодатели или ще ги включи веднага в обучение. До момента на назначаването си тези, които имат право, ще получават социална помощ, се посочва още в писмото.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.