Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Хубавото време повиши консумацията на бира през 2015 г.

Въпреки това прогнозите за следващата са за спад

0 коментара
Хубавото време повиши консумацията на бира през 2015 г.

Българите са изпили повече бира през тази година спрямо 2014 г. Макар и минимално консумацията на пиво се е повишила с около 1% основно заради хубавото време – дълго топло лято и мека есен. Това съобщи Деян Беко, изпълнителен директор на "Карлсберг България" пред журналисти в четвъртък.

Ръстът се дължи на увеличените продажби на бира, която се пие у дома или с приятели. Така нареченият топъл пазар се е увеличил с 1.6%. В същото време продължава да намалява консумацията в заведения и ресторанти (т. нар. студен пазар) с 9%.

Около 80% от продажбите на бира са на топлия пазар, докато останалите са на студения. Спадът на потреблението на пиво в кафета и ресторанти се дължи на многото затворени заведения през последните години след настъпването на икономическата криза, коментира Бранимир Братанов, маркетинг мениджър на "Карсберг България".

Според доклад на браншовата организация "Пивоварите в Европа" българите са на 14-то място в ЕС по изпита бира през 2014 г.

Според Беко българският пазар на пиво е в застой, като е достигната почти максималната консумация на едно лице. Това се дължи основно на застаряващото население. Доза оптимизъм дава очакванията за по-силен туристически сезон през следващото лято.

Въпреки че през 2016 г. ще има европейско първенство по футбол и олимпиада хубавото време остава основният фактор за консумация на бира, каза Деян Беко. Затова като реалист прогнозата му за следващата година е за спад от около 1% на продажбите на пиво у нас заради стагнирания пазар от 2010 г. насам.

"Карлсберг България" изпраща успешна 2015 г., като постигнатите резултати са надминали заложените им цели.

За първите 11 месеца на годината компанията е увеличила продажбите си с 8.4 на сто, като пазарният ѝ дял е нараснал с 1.4 процентни пункта и достига 22.4% спрямо същия период на 2014 г.

Основният двигател на компанията е марката "Пиринско", която сред топ 3 на бирените брандове у нас и има 14% пазарен дял. От това лято "Пиринско" е лидер на столичния пазар с дял от една пета, каза Бранимир Братанов.

Другите марки на компанията, които продава у нас са "Шуменско", Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar и немската пшеничена бира Erdinger.

Компанията наложи и продажбата на сайдера Somersby, който се предлага в четири разновидности – ябълка, круша, къпина и нар. Не повече от 4-5% от домакинствата у нас вече са опитвали от напитката.

"Карлсберг България" отчита ръст в обема на брандовете си във всички сегменти на бирения пазар, както и географски във всички региони на страната.

Компанията има две фабрики у нас в Благоевград и Шумен. В благоевградската пивоварна през тази година бяха инвестирани 5 млн. лв. в пречиствателна станция за отпадните води. За следващата година компанията не планира нови инвестиции.

"Карлсберг България" е в топ 3 на пивоварните компании у нас. За 2014 г. оборотът на компанията е 94 млн. лв.

Най-голям производител на бира у нас е "Загорка" с оборот от 140 млн. лв., следвана от "Каменица" със 138.7 млн. лв. за 2014 г. И трите пивоварни имаха спад на продажбите на пиво през 2014 г. спрямо година по-рано.

"Каменица" затвори пивоварната си в Пловдив през тази година, след като инвестира близо 30 млн. евро и разшири производството си на кехлибарената течност на завода си във Хасково през последните две години.

Сега "Каменица" пусна за продажба парцела на закритата эабрика от близо 31 дка, който се намира в широкия център на Пловдив. Ексклузивен консултант по сделката е компанията за бизнес имоти "Фортън".

При създаването си през 1881 г. фабриката на "Каменица" е била разположена в индустриалната част на Пловдив, но сега попада в централната част на града в жилищна зона. Имотът се намира на бул. "Източен" в непосредствена близост до стадион "Ботев" и до търговската улица "Капитан Райчо". Всичко това не позволява бъдещото му развитие като индустриална площ и налага да се потърси друга реализация.

"Търсим не просто купувач на терена, а инвеститор с доказана репутация, който да поеме ангажимент за нейното пълноценно развитие по начин, който да бъде най-благоприятен за пловдивчани и същевременно да бъде неразривно свързан с духа, историята и бъдещето на тази част на града", коментира Антон Карлов, изпълнителен директор на "Каменица".

Компанията ще си остави само един парцел с площ от 3.5 декара, върху който планира да построи модерен комплекс, включващ микропивоварна за крафт (занаятчийска) бира, музей за 135-годишната история на пловдивската пивоварна, бирария, зона за отдих и отворена амфитеатрална сцена за културни и социални събития.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.