Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

И български еврочиновници на протест с тираджиите в Брюксел

Камиони, шофьори и "екзотични мероприятия" срещу пакета "Мобилност"

10 коментара
По време на българското европредседателство евродепутатът Андрей Новаков се качи на тир в знак на солидарност с българските превозвачи. Сн. Фейсбук

Два лъча от по 10 камиона и до 600 протестиращи – такова разрешение е дала общината в Брюксел за готвения протест на шофьори на камиони на 10 януари в белгийската столица, в който ще се включат и българските превозвачи.

Датата съвпада със заседанието на Комисията по транспорт в Европейския парламент, която трябва да гласува отново първия пакет "Мобилност". Срещу промените са осем страни, сред които е и България.

Българските превозвачи имат подкрепата на правителството и всички български евродепутати. На среща в петък те обсъдиха мерките, които ще предприемат за да блокират пакета "Мобилност", добил публичност като закона "Макрон". Той беше одобрен от мнозинството транспортни министри на ЕС в началото на декември.

Пакетът предвижда на командированите шофьори да се заплаща според условията на страната, в която пътуват, седмичната им почивка да бъде извън шофьорската кабина, да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици, а превозвачите да правят минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна.

"Това е лицемерието, с което се казва, че се защитават социални права, докато в същото време се ограничава свободното движение на хора, стоки и услуги", каза министърът на транспорта Росен Желязков след срещата.

"Това е двоен стандарт и опит за кражба на бизнес", каза евродепутатът Ангел Джамбазки от ВМРО, натоварен от превозвачите с организацията на протеста.

"Това е икономически Чернобил за половин Европа", допълни го евродепутатът Андрей Новаков от ГЕРБ.

"Това е едно дълбоко несправедливо законодателство, което ограничава конкурентоспособността на българските превозвачи", заяви евродепутатът Светослав Малинов от ДСБ.

Брюксел да очаква доста екзотични мероприятия

Протестът ще се проведе на площад "Люксембург" в белгийската столица на 10 януари. Разрешението на властите в Брюксел е за два лъча с по 10 камиона и до 600 протестиращи, каза Джамбазки.


Площадът в Брюксел, на който ще е протестът на превозвачите.

Единият лъч с камионите ще бъде български, а другият - румънски. Тировете ще бъдат разположени по улици в триъгълника между сградите на Европейската комисия, Европейския парламент и Европейския съвет.

На площада ще има един тир с открита платформа. Основното мото на протеста ще бъде срещу нарушенията на свободния пазар и конкуренцията, каза Джамбазки.

Той съобщи, че българските чиновници, работещи в представителството на България в ЕС в Брюксел, са задължени да излязат и да протестират. Това са около стотина души. Транспортният министър Росен Желязков запази мълчание по въпроса дали правителството е наредило администрацията да излезе на протест.

За да бъдат чути, а протестът видим и е възможно да има и екзотични мероприятия, допълни Джамбазки без да разкрие подробности.

Българските превозвачи са наели два самолета, за да откарат шофьори на акцията в Брюксел.

Според превозвачите заплащането на българските шофьори вече е изравнено с това на тези, които работят в западни фирми. "Опитните шофьори получават заплата по 1000 лв. месечно плюс 65 евро/ден командировъчни. Това е около 2500 евро чисти пари на месец. Заплатите им са по-високи от европейските", каза Петко Ангелов, представител на превозвачите.

Заплащането на българските тираджии се увеличиха през последните години, след като по-рано те масово отидоха да работят в западноевропейски фирми, заради по-високите заплащане и осигуровки. През миналата година обаче с изравняването на възнагражденията, част от тях са се върнали в страната, твърдят превозвачи.

Към момента единствената разлика е, че на Запад българските тираджии ги осигуряват на по-високи заплати и те се надяват, че ще получат по-добра пенсия.

Силите в ЕП: 20 срещу 8 в полза на пакета "Мобилност"

Към момента България не е в силна позиция за предстоящото гласуване по пакета "Мобилност".

"Групата на единомислещите", по думите на Росен Желязков, които споделят българската позиция и са срещу пакета "Макрон", е от 8 страни от общо 28. Първоначалната подкрепа на Чехия и Словения е била оттеглена в последния момент, но противниците на промяната се опитват да ги върнат в своя лагер. Лобира се и за присъединяването на Естония, Португалия и Испания, разясни транспортният министър.

Подобно е съотношението на силите в транспортната комисия в ЕП. Тя се състои от 49 евродепутати, от които едва 17 са против пакета "Макрон", разясни Ангел Джамбазки.

Тактиката е печелене на съмишленици, а ако това не сработи - използване на прийомите на брюкселската бюрокрация за бавене на нещата.

"Или постигаме това, което удовлетворява бранша, или блокираме законодателните решения", каза Росен Желязков. Целта е ясна – забавяне на приемането на решението или отхвърляне, каза Джамбазки.

Ако все пак предложението мине, ще бъдат сезирани Съдът на ЕС и европейският омбудсман.

Първият пакет "Мобилност" има отражение върху заетостта на 150 000 души у нас. Умножете го по 3 – това са 450 000 души. Един град като Пловдив, който ще бъде принуден да емигрира, обрисува образно проблема Ангел Джамбазки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. lubo
    #10
    Отговор на коментар #7

    Ние сме българофоби, а вие сте българофили, що така ? Българските транспортни фирми не играят по европейските правила, значи правилата трябва да се пригодят към техните мурафети.

  2. lubo
    #9
    Отговор на коментар #1

    за патриот не знам, но за лицемер и нагаждач - със сигурност. Нали знаете, че този напън няма да мине, просто защото няма разумни аргументи за него? Джамбаза си прави вятър преди Евроизборите за чужда сметка. Усладила му се е Еврозаплатата на депутат в Европарламента.

  3. Nikola Nikolov
    #8
    Отговор на коментар #5

    Ще се опитам да ти отговоря , приятелю - цялата тази дандания почти няма общо с шофьорите у нас.На никого от тези , които организират протеста, не му пука нито за шофьорите , нито за семействата им !!1 Има една-единствена цел да се протестира , а тя е : С ВСИЧКИ СРЕДСТВА И ПО ВСЯКАКЪВ НАЧИН ДА СЕ ПРЕДИЗВИКВА ХАОС И ОТСЛАБВАНЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ !!!Нека се опитаме , до три пъти , да познаем - КОЙ ИМА ИЗГОДА ОТ ТОВА ???!!! Ще си позволя да дам жокер : да помислим - каква е същността на политическите формирования , които съдействат или са в основата на протеста - не са ли свързани , по един или друг начин , с рушняците-путлеристи ?! Май-май - ДА !!!

  4. [email protected]
    #7

    Мисля че,коментиращите преди мене,са пълни българофоби. Нямате представа за какво иде реч,но си давате гл*павото мнение по темата. Освен това се е изказал и Светослава Малинов ДСБ(не Александър Малинов,както Медиапул са го прекръстили)или и от него ще се отречете?!

  5. Valpet
    #6

    Крайно време е така наречения "български", т.е. - просташки бизнес, да бъде изкупен от нормалния евробизнес. Така ще се нормализира положението на българския работник, който ще започне да се мие, къпе, пере, почива, спи, яде и се облича като европеец, а не като гурбетчия- втора ръка човек. Тогава същият този работник ще спре и да протестира, воден по акълите на тъпите си работодатели и техните ортаци-евродепутати като Джамбазки.

  6. muncho
    #5

    И срещу какво се протестира? Срещу това българските шофьори да могат да виждат семействата си ПОНЕ веднаж месечно и да получават заплащане, колкото колегите си на запад, когато са на запад. Тоест протестира се срещу НОРМАЛНОСТТА! Това е българският "бизнес" - антинормален! Такива са и българските му прислужници, пардон, чиновници.

  7. Знайко
    #4

    "Икономически Чернобил, опит за кражба на бизнес ...". Ами разрешете детския труд, въведете (подобно на Орбан) 400 часа извънреден труд, 6-дневна работна седмица и т.н. Посланието на Макрон е ясно: "Не може европейски гражданин да живее и се труди като африканец". Гледал съм как ТИР-аджиите се мият във фонтана пред хълма "Свети Гелерт" в Будапеща. И други подобни сцени. После се оплакваме, че ни гледат като хора втора ръка.

  8. Milenca
    #3
    Отговор на коментар #1

    Голям патриот - всички българи - гурбетчии!

  9. Лизи Гугуткова
    #2

    90% от чиновниците не са изпратени от Правителството, а са се явявали сами на конкурси /например преводачите и други/. Дреме им , дали шофьорите на СОБСТВЕНИЦИ НА КАМИОНИ ЗА ДЕСЕТКИ МИЛИОНИ ще се къпят ИЛИ дали ще гледат как им растят децата ИМ.

  10. Александър Павлов
    #1

    Браво на Джамбаза -истински Патриот !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.