Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

И чуждестранни експерти ще казват как да се подреждат жълтите павета

6 коментара
Сн. Mediapool, архив

Експерти от чужбина ще бъдат поканени, за да дадат становището си по начина на нареждане на жълтите павета в центъра на София. Те трябва да са част от експертен съвет, в който да влязат и български специалисти.

Това обясни кметът на София Йорданка Фандъкова в четвъртък, когато темата за разместените току-що пренаредени павета се превърна в тема на спор между управляващи и опозиция в столицата по време на заседанието на общинския съвет.

Задачата на експертите ще е да дадат становище за начина на нареждане на настилката, която е културна ценност. "Ще бъде сформиран експертен съвет, в който каним едни от най-добрите специалисти, които да дадат своето становище за начина на нареждане, така също и експерти от чужбина от градове, с които работим в добро партньорство. Очаквам експертният съвет да препоръча решение, което, разбира се, да бъде след това съгласувано с Националния институт за недвижимо културно наследство (НИНКН)", каза Фандъкова.

Създаването на подобен експертен съвет беше обявено и в разгара на скандала с ремонта на ул. "Граф Игнатиев". Той трябваше да надзирава надзора на обекта и да следи най-вече за подмяната на трамвайните релси в района. В крайна сметка и този проект завърши с глоба за некачествено изпълнение за строителя "Джи Пи Груп", а в последствие договорът на фирмата за ремонти в центъра на София беше прекратен.

Фандъкова обясни още, че при пренареждането на пренаредените жълти павета ще бъдат взети повторни проби от проблемните участъци. Самите те пък били 5% от общата площ, която подлежи на ремонт от изпълнителя "Трейс Груп Холд".

Глоби, но не сега

В опит да обори обвиненията на опозицията от ДБ и на Борис Бонев за фаворитизиране на фирмата, която беше глобена със 100 000 лева заради счупено паве, а има договор за 17 млн. лева Фандъкова обясни, че в последната година на дружеството са наложени санкции за общо 2 млн. лева. Те са по различни контракти с общината.

"Последното решение, потвърдено от съда, е за наложена санкция по договор за текущи ремонти в размер на 738 хил. лева", обясни кметът. На въпросите защо не се наложат санкции и по договора за ремонт на жлътите павета, тя обясни, че този проект не е приключил, обектът не е приет и налагането на глоби сега няма да издържи в съда.

Фандъкова за пореден път увери, че всички участъци с жълти павета пред Народното събрание, които са разместени, ще бъдат пренаредени за сметка на изпълнителя.

"Компромис с никой от изпълнителите, никой по веригата - от проектанта през надзора до изпълнителя, няма да бъде направен", каза тя и добави, че санкциите за некачествено изпълнение по договора с "Трейс" могат да стигнат 830 хил. лева. "Има и сериозни санкции и за забавяне. Те могат да бъдат наложени тогава, когато приключи изпълнението", обясни кметът и добави: "Твърдението, че санкциите могат да бъдат наложени сега, означава да се спаси фирмата, защото няма да издържи в съда"

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Александър Борисов
    #6

    Хей,Герб ни направи за посмешище на света! Специалисти за павета от чужбина! Тази герберска кметица,се оказа по-недосегаема и от Бойко Борисов! Полека-лека загубихме чувство за реалност и вече не осъзнаваме,колко много се отдалечихме от нормалното съвременно мислене! Каквато нацията,такъв и Президента!

  2. Антон
    #5

    Ами кой подписва за протести на автобуси, зърнари и пътищари с тежка техника по паветата? В Казичене си вдигнаха жълти дувари за чудо и приказ.....

  3. .tеxt
    #4

    До там деградирахме, че ни трябват чуждестранни експерти по редене на камъни... И това при толкоз индивиди от каменната ера по нашите земи...

  4. Guest787
    #3

    Част от проблемите с паветата се дължат и на факта, че в годините след 1980, след нареждане на паветата фугите не се запълват с разтопен битум или катран, както са го наричали преди 100 години. Хубава работа, но българска! А може би е най-добре жълтите павета да се извадят от натовареното автомобилно платно на бул. Цар Освободител, при дъжд и сняг стават много хлъзгави. Някога жълтите павета стигаха до "Орлов мост".

  5. Guest787
    #2

    Какви международни експерти и комисии?
    Проф.Вили Лилков е открил в Държавния архив документацията от 1908 за поставянето на паветата.
    „За нареждането на 12 600 кв.м. жълти павета са използвани 400 тона циментъ, 45 тона катранъ, 24 тона смола, 600 кубика чакълъ и 1400 кубика песък“. Описано е и как се полагат те на бетонова, на калдаръмена или на пясъчна подложка; с какви чукове и лопатки се работи; какви пясъци се ползват; какъв да е чакълът; как се прави сместа за фугите; за какво им са циментът,

  6. анита хегерланд
    #1

    Жълтите павета са подарък от царско време и те могат "да застелят" археологическите обекти около Министерски съвет и ЦУМ. Това може да е спойката между историческите обекти и ще стои много красиво. Веднъж извадени от площадите и улицата пред Народното събрание, те ще бъдат преместени на важните обекти, които се посещават от чужденци. Така тяхната историческа ценност ще се запази, а ние ще си отдъхнем.
    Много по-ефикасно, евтино, естетично и безопасно е мястото да се асфалтира. Няма да има герои,

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.