И до третото пришествие тази КЗК няма да открие картел на горива

Петър Славов призова да се намери поне един смел депутат да прокара законови промени за облекчаване на търговията

До Трето пришествие тази Комисия за защита на конкуренцията няма да намери нищо. Пък и линията на озаптяване на злоупотребите с доминантно положение на пазара на горива не минава през ялова комисия, с ялови възможности в пленена държава, коментира енергийният експерт и бивш посланик в Русия Илиян Василев във Фейсбук по повод промяната на становището на КЗК.

"КЗК окончателно се предаде и установи, че няма картел на пазара на горива", допълни бившият депутат от Реформаторския блок Мартин Димитров същ в социалната мрежа.

"Докато НАП и Агенция "Митници" са в ръцете на политици, които са сключили стратегическо споразумение да пазят "картела" - решение няма да има и до един милиард лева всяка година ще излизат от джоба на потребителите", смята Илиян Василев. По думите му, компаниите ще ни развиват теми за лошите контрабандисти, за танкерите, които влизат без да плащат акцизи, "което е все едно крадецът на праскови да сочи към крадеца на кайсии". "И накрая ще ви светне, че май и едните, и другите са от едно ОПГ (организирана престъпна група – б. ред.).

"Все едно с избори да промениш ситуацията в пленена държава", продължава той. Експертът пита: "Знаете ли защо задържаха да не обявят решението си преди изборите - защото обектът на разследване е много важен за финансиране на изборните кампании на партиите които са избрали членовете на КЗК".

"Марио Пузо дори трудно ще го опише", завършва Василев.

*Публикуваме коментара на Илиян Василев от Фейсбук. Заглавието е на Mediapool.bg

Според Мартин Димитров "затова беше важно да няма истинска опозиция в Парламента, сега никой няма дори да постави този въпрос, а напротив - ще се прегърнат, че картел няма".

"Това решение излиза два дни след изборите, защото ако се беше случило по-рано, щеше да има тежки въпроси към БСП, ДПС и ГЕРБ, които избраха този състав на КЗК. Нашият кандидат за КЗК, качественият икономист Георги Ганев, не беше избран, защото е човек с принципна и гражданска позиция и нямаше да остави нещата по този начин", допълва Мартин Димитров, който вече е част от "Нова република".

"Забавно е, че основната мярка на КЗК е компаниите сами да глобяват лица, които обменят информация с други дружества. Поне имат чувство за хумор", пише още той.

"Интересно е, защо цените на горивата в България години наред бяха над средно европейските без данъците (ДДС и акцизи) и какви са причините според КЗК?! Очаквам постепенно поскъпване на горивата, така че отново цените да станат над средно европейските", посочва Мартин Димитров.

Коментарът на съпартиеца му Петър Славов по решението на КЗК е, че "изборите минаха, а статуквото си е същото, "системните партии" - и те".

"Същите ще си останат и високите (непазарни) цени на горива, лекарства, храни и пр., защото и монополите и картелите са си същите.. Или, както се казваше в онзи виц - 30-дни на рекламна обиколка (т.е. предизборни обещания) свършиха!", пише Петър Славов във Фейсбук.

"И тъй като силно се съмнявам, че ще има ня- #КОЙ да поставя тези въпроси от парламентарната трибуна - да направим следния експеримент: ето законопроекта ни #ГрупаЗаНатиск за отпушване на конкуренцията на пазара на горива и срещу #картел, дали ще се намери (поне) 1 народен представител, да го внесе отново?!", отправя предизвикателството си към новите народни представители бившият депутат от Реформаторския блок.

Внесените от Петър Славов, Мартин Димитров и Методи Андреев през ноември 2016 г. поправки в Закона за ДДС предвиждат облекчения на изискванията към търговците на горива, които не са лицензирани държатели на данъчни складове и които сега са длъжни да предоставят свръх обезпечение за година напред в размера на евентуално дължимия сбор от ДДС върху горивата им. Това е квази двойно данъчно облагане, тъй като тези дистрибутори всеки месец, наред с блокираните им оборотни средства за обезпечението, внасят и дължимия ДДС за същия данъчен период, смятат бившите народни представители.

Те предложиха също изменения и в Закона за акцизите и данъчните складове, позволяващи облекчено получаване на лиценз за изграждане на данъчни складове за горива , а отложеното плащане на дължимия акциз да може да се прилага едва след осигуряването на данъчен склад,изграден в съответствие с изискванията на закона.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Смятате ли, че президентът е "сготвил" премиера със снимките от спалнята?