Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

И пътната тапа при Княжево ще се отпушва с европари

0 коментара
Кв.

София се надява да получи европейско финансиране за проекта за т.нар. Югозападна дъга на Околовръстното – от бул. “България” до пътния възел с магистрала “Люлин”. Това стана ясно от думите на столичния кмет Йорданка Фандъкова във вторник. Трасето се пресича с бул. “Цар Борис III” близо до Княжево, където традиционно се образуват огромни задръствания заради трафика от и към Кулата.

Почти цялото Околовръстно се ремонтира или доизгражда с пари от еврофондовете и има голяма вероятност и тази отсечка да влезе в някоя от оперативните програми. Най-вероятно това ще е програма “Транспорт”, в която се освободи финансов ресурс след решението на пътната агенция да отложи участъка от магистрала “Струма” през Кресненското дефиле за периода 2014 – 2020 г. В програма “Регионално развитие” пък всички пари за пътища са изчерпани, каза зам.-министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

В “Регионално развитие” бе включена отсечката от Южната дъга от Симеоново до разклона за Младост (2.14 км). В програма “Транспорт” бе включена част от Западната дъга – от магистрала “Люлин” до река Какач (3.5 км). За тази отсечка предстои избор на изпълнител.

Трасето на Околовръстното от бул. “България” до магистрала “Люлин” е с дължина около 7.5 км. Проектът предвижда преди бул. "Братя Бъкстон" пътят да се спусне под земята в тунел, който продължава малко след ул. "Пушкин", където преминава в естакада, пресичаща бул. "Цар Борис ІІІ" и стигаща до ул. "Боряна". Тунелът ще бъде с две платна с по две ленти за движение във всяка посока. И над съоръжението ще има път с две платна по 7.5 м, както и локална улица, която да обслужва вътрешно кварталите между бул. "Тодор Каблешков" и кв. Бояна. Под естакадата също ще бъде изградено локално платно.

При жп линията София – Перник Околовръстното минава над нея с мостово съоръжение с дължина около 60 м, след това се спуска така, че да се влее в пътния възел в началото на магистрала “Люлин”. Край трасето на околовръстното в крайната му част има езеро, на което ще бъде изградена язовирна стена.

Тунелът и естакадите ще спестят пари на общината за отчуждения, но още няма точен разчет колко ще струва проектът. Досега отсечките на Околовръстното се прочуха с рекордно високите си цени за изпълнение. Участъкът от Южната дъга от разклона за Бояна до Симеоновско шосе (4.5) бе изграден от консорциум на “Главболгастрой” (ГБС) за над 93 млн. лева. Отсечката от Симеоново до разклона за Младост (2.14 км) също се строи от ГБС за 37.24 млн. лева без ДДС. За Западната дъга пък са предвидени 74.18 млн. лв., което означава над 21 млн. лева на километър без ДДС.

Регионалният министър Росен Плевнелиев съобщи, че в момента се работи за съкращаването на сроковете с три дни за пускането на Южната дъга от Симеоново до “Младост”.

Срокът за пуск на отсечката беше 15 септември, работи се денонощно, двуетажна магистрала израства пред очите на всички на нас, и в момента се борим да оптимизираме още три дни, каза министърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.