И пешеходният тунел на метрото при Интер eкспо център протече (Снимки)

Авариите със софийското метро нямат край. От топенето на снеговете е протекъл и пешеходният тунел на метростанция "Итер експо център - Цариградско шосе", който отвежда пътниците до ж.к. Дружба и "Цариградски комплекс". За новия теч и напукания тунел, алармира арх. Борислав Игнатов, общински съветник от "Демократична България".

"Още един потъващ, напукан и течащ тунел на метрото с разсипано оборудване за стотици хиляди левове! Още една тотална щета.", написа той във фейсбук.

И допълни, че снеготопенето на "нежната покривка от три пръста сняг е предизвикало катастрофа вътре".

Наред с това двата асансьора и травелатора са наводнени и не работят, гипсокартоните се разпадат, а пукнатините се очертават все по-ясно.

"Хубаво е, ще каже Фандъкова, гордост на Гербостроенето, ама малко тече и то само когато вали, иначе е чудесно", добави той в поста си в социалната мрежа.

Арх. Игнатов риторично попита - Кой ще плаща в пряк и политически смисъл"?


Сн. Пешеходният тунел

Както Mediapool многократно писа, от началото на 2021 година авариите по софийското метро не спират. В момента не работи участъкът от третата линия между станциите - "Хаджи Димитър" до "Тетрална". От "Метрополитен" посочиха като причина за дефекта плаващи пясъци вследствие на подпочвени води и високи води на Перловската река, но не смятат, че има проблем със самия проект. Не се знае колко време ще отнеме ремонтът.

Преди това, на 11 януари, след първия по-сериозен дъжд тази зима пропадна тротоарът при Медицинска академия в близост до метростанцията. От Столична община се оправдаха, че на тротоара са поставени само нови плочки, но не е разкопавано заради метрото. По-късно се лансира тезата, че причината е стар колектор за кабели, за който обаче бе казано, че не се знае чия собственост е и така реално виновни по казуса няма. Тротоарът се ремонтира. Ден преди това отново по третата линия на метрото протече станцията на "Хаджи Димитър".

Преди ден стана ясно, че разширяването на третата линия е отрязано от европарите за транспорт и затова кабинетът "Борисов" спешно пробва да осигури финансиране на подземната железница по Плана за възстановяване на ЕС. Няма обаче никакви гаранции, че този проект ще бъде одобрен.

Споделяне

Още по темата

Още от България

Как оценявате българската позиция за кризата около Украйна?