Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

И шофьорите в Пловдив протестират

21 коментара
И шофьорите в Пловдив протестират

Окуражени от позитивната развръзка за колегите им в София, шофьорите от градския транспорт в Пловдив обявиха във вторник безсрочно гражданско неподчинение.

Те настояват да получат незабавно дължимите осем заплати и по-добри условия на работа. За първи път протестиращите настояват и за увеличение на трудовите възнаграждения.

Основната работна заплата в пловдивската фирма “Градски транспорт” е между 250 и 300 лева. Шофьорите настояват тя да стане 500 лева.

Друго настояване е да се ускори приватизацията на общинската фирма.

Шофьорите заплашиха, че няма да излязат на работа и в неделя, когато ще се проведат изборите за български депутати в Европейския парламент.

Два часа след началото на гражданското неподчинение, протестиращите бяха приети от  областния управител Тодор Петков и заместник-кмета Атанас Славов. “Не може бюджетът на община Пловдив да осигурява само вашите заплати. Това, което е предвидено като субсидии и компенсации, ви се привежда редовно”, каза Славов.

Шофьорите обаче не са съгласни и заявиха, че ако исканията им не бъдат удовлетворени, неподчинението ще прерасне в стачка.

Междувременно от синдикатите съобщиха, че областният управител е отказал да ги допусне на започналите спешни разговори с купувача на “Градски транспорт” – “Транс сити”.

До обед по линиите в Пловдив се движат само три автобуса на общинския  превозвач, а пловдивчани отново бяха принудени да ползват само колите на частните превозвачи, които обслужват 2/3 от обществения транспорт.

Преди повече от две седмици водачите отново отказаха да обслужват линиите, но се върнаха на работа, след като общината преведе авансово на фирмата над 300 000 лв. Така шофьорите получиха един аванс и две заплати, както и гаранции, че останалите възнаграждения ще бъдат погасени от новия собственик на общинското дружество като срокът за финализиране на приватизационната сделка е 25 май.

Работещите в градския транспорт обаче изразиха съмнение, че приватизацията няма да се състои и се изчаква да минат изборите за евродепутати, за да бъде обявено това.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. zahari
    #22

    Пловдивчани да се благодарят на бате Бойко. Като ляга на шофьорите в София без бой - така ще е в цялата страна.

  2. наивник
    #21

    Хайде да се организираме и, ако трябва и със стачки, да си поискаме за държавните и общинските фирми заплащането да става по единна таблица. Заплатите на лекарите и учителите, например, трябва да са поне 120% от заплатите на шофьорите на автобуси, които нямат образование!!!Сумата на заплатите на административния персонал не трябва да надхвърля 15% от сумата на заплатите на работещите в основното производство! Например заплатите на администрацията, включително и бордовете, на транспорта не трябва

  3. ком...3..
    #20

    И има за какво! Преди смяната на Българските паспорти за самоличност имаше и предложение за нови (едновременно паспорт, щофьорска книжка и личен здравен карон) на цена само от 7 долара. Кво стана - те ги направиха за около 80 лв. - и сигурно не малко хора ще ме подкрепят...

  4. организиран
    #19

    абе много си наивен бе, ето айде аз се организирах, кво прайм после?

  5. Боби
    #18

    да стачкуват. Не са вземали заплати с месеци, а и самите им заплати са ниски - към 300 лв. ако си спомням правилно. Дано им вдигнат заплатите

  6. аз
    #17

    Та нали и те са шофьори в пълното право са си. Цялата страна трябва да стачкува на тия смешни заплати и пенсии мъчат хората, а господата си живеят доволно и охолно, като ги изберем.

  7. мислещ
    #16

    Крайно време е всеки да си иска полагащото му се. Крайно време е да се следи кой за какво учил и с какво се занимава. Не може миньор да работи експерт в банка. Те политиците на мига след избирането им забравят за какво са избрани и почват да пълнят джобовете си. Р.Овч. как направи тоя палат в Саранци на една заплата. Защо другите хора които получават заплати не могат и да си помислят за подобно нещо. Айде стига. Времее самите ние да се погрижим за себе си и всеки ден да се стачкува, та да се заживее в едни нормални условия.

  8. driver
    #15

    ne triabva da padat pod 900 lv. Daje, kato si pomislia, 1000 e oshte po-dobre. No poneje sme v EU - neka sa 1000 euro, a ne leva.

  9. Гражданин
    #14

    ... е наистина много зле. Там градски транспорт няма. Ако ли пък срещнете някой автобус (защото тролеите са спряни - били скъпи), то той ще е на на някоя от частните фирми, които пък имат общо собственическо тяло, в което влиза и бащицата на новинарската изцепка бареков - бивш общинар, заедно с други 2-ма бивши общинари. Ха се га познайте за най-синия град, от коя политическа сила са тези бивши общинари. :)Ами да, познахте, те принадлежат и до ден днешен към най-яростните борци с корупцията - сдс.

  10. Taxi Driver
    #13

    8 месеца да не им плащат - егати изродите. Стискам палци хората да им вдигнат заплатите.И стига сте пискали с тия учители. Шофьорите карат 60 часа седмично. Учителите преподават 7х5 - 35 часа седмично максимум. Нормална е разликата.Всички трябва да стачкуват и да се вдигнат доходите. Това тук е подигравка.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.