Идеалната следобедна дрямка трае 90 минути

Идеалната следобедна дрямка трае 90 минути

Независимо дали страдате от лош сън през нощта или просто се чувствате леко изморени през деня, едва ли има нещо по-хубаво от сладка следобедна дрямка. Колко трябва да дремне човек обаче, за да оптимизира енергийните си нива и да избегне усещането за дезориентация или засилена умора? Отговор на този въпрос дава експерт, цитиран от в. "Дейли стар".

В клип, качен в платформата TikTok, д-р Каран Радж обяснява колко точно трябва да продължи следобедната дрямка, за да презаредим "батериите" си и да изкараме ободрени остатъка от деня.

Експертът предупреждава, че ако времето за сън през деня не бъде добре разчетено, има вероятност след събуждането човек да се почувства по-зле, отколкото преди да си полегне. Това включва дезориентация, обърканост, отпадналост.

"Следобедна дрямка трябва да трае 90 минути. Час и половина ви позволяват да преминете през всички етапи на съня. Това е един цикъл на сън. Ако спите по-малко или повече, има голяма вероятност да се почувствате изморени", обяснява д-р Радж.

"За набавянето на качествен следобеден сън е най-добре да подремваме в периода между 13 и 16 часа", допълва експертът. По-късната дрямка води до спадане на нивата на аденозина, в резултат на което няма да ви се спи вечерта. Ниските му нива ни карат да се чувстваме будни, а високите - сънливи.

Следобедната дрямка в подходящото време не винаги е възможна в работната седмица, но е отлична за почивните дни.

Д-р Радж освен това препоръчва да не оправяме леглото си сутрин, за да имат завивките достъп до въздух и слънчева светлина - "убийци" на акарите, които могат да смутят добрия сън през нощта.

Споделяне

Още от Свят

Как да бъде увековечен художествено Бойко Борисов?