Идеята за концесия на бургаското пристанище пак на дневен ред

Идеята за концесионирането на новия терминал на бургаското пристанище, лансирана преди пет години от тогавашния транспортен министър Николай Василев, отново е на дневен ред, стана ясно от думите на сегашния зам.-министър на транспорта Камен Кичев в петък.

Обмисля се концесия на цялото пристанище, но по-вероятният вариант е на концесия да бъде отдаден само терминал 2А, каза Кичев на среща с работниците на порта. Те излязоха на протест през февруари заради вмененото задължение на дружеството да изплаща заем от 3 млн. лева на година за построяването на терминала. Според служителите заемът трябва да се обслужва от държавата.

"Ние няма да отдаваме на концесия, ако бъдещият концесионер не може да гарантира необходимите товари", заяви Кичев. Концесионните процедури за пристанищата обаче се точат с години като проблемите са или липса на инвеститори, или обжалвания и съдебни дела.

Кичев каза още, че на този етап разходите по погасяването на кредита за терминала за насипни товари, с изключение на едно плащане, са се поемали от държавата - както в лицето на Министерството на транспорта, така и от Министерството на финансите. "Никой от хората тук няма да бъде принуден да плаща кредит. Няма да вземаме парите на работниците и с тях да плащаме кредита", заяви Кичев.

Терминалът 2А е нов и е изграден за насипни товари със заем от Япония от 268 млн. лв., но след фалита на "Кремиковци" не се ползва пълният му капацитет, а около 20%. Синдикатите настояват терминалът да се преустрои за обработване на контейнери, тъй като бъдещето на товаро-разтоварните дейности е там.

Споделяне
Още от Бизнес