Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Идват избори. София пуска отново нощния транспорт

2 коментара
Нощните автобуси ще се движат отново от центъра на София към кварталите. Сн. БГНЕС, архив

Нощният транспорт в София може да бъде възстановен от есента. Решението за това предстои да бъде взето на заседание на общинския съвет в четвъртък. То е предложено от общински съветници от ГЕРБ, "Демократична България", "Патриоти за София" и от независимия Борис Бонев.

След няколко неуспешни опита за възстановяване на нощните линии, основно на Борис Бонев, месеци преди местните избори очевидно различните групи в общинския съвет са постигнали съгласие за пускането им наново.

Нощният транспорт в София, който се състои от 4 линии, беше пуснат през април 2018 г. и беше спрян временно през септември 2020 г. заради пандемията от коронавирус. Това беше вторият опит за нощни автобуси. Първият беше по време на кметския мандат на Бойко Борисов. Тогава транспорт през нощта беше пуснат в навечерието на евроизборите през 2009 г. и беше спрян малко по-късно, защото генерираше загуби.

По същата причина – загуби и липса на интерес, общинският съвет на няколко пъти отлагаше връщането на нощните линии, въведени през 2018 г.

Нощните автобуси се връщат през есента

Сега се предлага до края на октомври да бъдат пуснати двете най-натоварени линии ж.к. "Младост" – ж.к. "Люлин" и "Студентски град" до кв. "Обеля". След това най-късно до края на година ще бъдат пуснати и линиите от ж.к. "Овча купел 2" до кв. "Васил Левски" и ж.к. "Дружба" до ж.к. "Гоце Делчев". Според Борис Бонев тези две линии ще са с променени маршрути, за да предоставят по-добро обслужване. Те няма да се движат само по основните булеварди, а ще влизат и в кварталите.

Според независимия общински съветник връщането на нощния транспорт трябва да се случи от 15 септември, а не чак от ноември-декември. Бонев смята и че интервалът на движение на автобусите трябва да бъде намален от 60 на 30 минути в петък и събота.

Той припомни, че за ползването на нощния транспорт няма да е нужно допълнително плащане, ако пътниците са с годишни карти.

Нови линии

Освен връщането на нощните линии се очакват и промени по други линии.

Създава се нов автобусен маршрут А288, след пускането на новия участък от ул."Филип Кутев" до бул. "Симеоновско шосе".

Експерименталният проект "Автобуси до училища на територията на Столична община" да бъде част от градския транспорт за цялата учебна 2023/2024 година. Двете линии У1 и У2, работеха за втора поредна година и показват сериозен ръст в своето използване. Затова администрацията вече работи по възможности за допълнително разширяване на услугата и за други квартали и училища.

Променени маршрути

В доклада са предложени и промени на маршрутите на няколко съществуващи линии.

Автобус 120 ще се движи по новоизградената отсечка на ул. "Филип Кутев" между бул. "Черни връх" и ул. "Сребърна", с което трябва да прави връзка на кв. "Кръстова вада" с метрото и централната градска част.

Автобус 310 ще промени маршрута си от пл. "Лъвов мост" през бул. "Княгиня Мария Луиза" и бул. "Христо Ботев", с което ще създаде директна връзка на жк. "Люлин" до Централа гара.

Автобус 304 ще промени маршрута си в жк. "Дружба". Ще преминава изцяло през ул. "Обиколна" от ул. "Димитър Пешев" до бул. "Цветан Лазаров", съобщи общинският съветник Симеон Ставрев от ДБ. С тази промяна ще се създадат нови транспортни връзки за бързо разширяващата се жилищна част по ул. "Обиколна".

Автобус 58 ще удължи маршрута си до гара "Владая", с което ще създаде алтернатива за живущите с възможността за прекачване на гара "Владая" като бърза връзка с метростанция "Горна баня".

Линия Х50, по която се движи двуетажен автобус, ще удължи маршрута си от пл."Орлов мост" до пл. "Свети Александър Невски", с което се постига преминаването през допълнителен брой културно исторически забележителности. Сега маршрутът на X50 е от "Орлов мост" до парк "Врана".

Обозначаванета на линиите - по стандарт

Общинските съветници ще гласуват и въвеждането на единен стандарт за обозначаване на линиите на градския транспорт. В момента се зползват и цифри, и букви, включително на кирилица и латиница. Идеята е да има обозначение само за това дали маршрутът се обслужва от автобус (А), трамвай (ТМ) и тролей (ТМ). Отпадат буквени означения като E за електроавтобуси. 

Тази инфэормация се изписва по таблата на спирките, в превозните средства и интернет страницата на "Център за градска мобилност".

На електронните табла по спирките вече ням ада се изписват двете крайни спирки по даден маршрут, а само последната спирка в дадена посока. Това ще важи и за електронните табла на превозните средства, които имат такива. 

За уеднаквяване на означенията допълнителните линии ще започват с номера от 800 нагоре, като сегашната линия Д1 ще стане 801. Нощните линии ще започват с номера от 900 нагоре, като сегашната линия N1 да стане 901, N2 - 902, N3 - 903, а N4 - 904.

Експресна линия Х50 трябва да остане само с номер 50.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. jivka65
    #2

    После пак ще го спрат и така.

  2. Lord Denning
    #1

    Какъв е смисъла от нощен транспорт без такъв от и до Летището (дори и за по-скъп билет удобен транспорт от/до летището винаги ще и се ползва) ясно какъв де: да обслужваме таксиметровите компании а Бонев да се снима после във фейсбук

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.