ИКЕА България обмисля разширяване към Пловдив и Стара Загора

Компанията отчете 103 млн. лв. оборот за 2016/2017 г.

Новият управител на Икеа България Никос Инфантидис представи новия каталог на шведската компания

Нови обекти планира да открие българският клон на шведския мебелен гигант ИКЕА в страната.

Погледите в момента са насочени към Пловдив и Стара Загора, а дали ще са магазини като този в София или нови центрове за поръчки като тези във Варна и Бургас зависи от различни фактори.

"Обмисля се разширяване на търговската мрежа в някой от големите градове на България и се разглеждат възможности за откриване на търговски обекти в големи градове като Пловдив, Стара Загора и други", коментира новият управител на българския клон Никос Ифантидис пред Mediapool при представянето на новия каталог на компанията за 2018 г.

Според него българският пазар на мебели следва възходящата тенденция на търговията и потреблението у нас и със сигурност в момента се представя по-добре от този в Гърция.

Двуцифрен ръст на българския пазар

Компанията отчете двуцифрен ръст на всички показатели на български пазар – продажби (11%), клиенти (13%), посетители (14%) за каталожната август 2016 - септември 2017 г.

В цифри това са 103 млн. лв. оборот, 2.8 милиона посетители и 1.1 милиона клиенти, посочи Никос Ифантидис.

Данните са от всички канали на продажби у нас – магазинът в София, двата центъра за поръчки по морето и електронната търговия.

От стъпването си на българския пазар през есента на 2011 г. досега посетителите на точките за продажби на ИКЕА у нас са над 13 милиона, каза Никос Ифантидис. По думите му 83% от тях са останали доволни от обслужването. Останалите 17% ни карат да бъдем още по-добри, допълни Ифантидис.

Затова приоритетите му са добро предстваяне на продуктите с възможност за изпробване от българските клиенти, улеснен достъп и превръщането на пазаруването в незабравимо преживяване.

Български дизайн по света

През новата каталожна година ще бъде представена и първата колекция на ИКЕА произведена изцяло от български фабрики VÄSSAD, както и плюшена играчка, нарисувана от българско дете.

Летящият дакел Мури, създаден от десетгодишната Мира от София, ще бъде в продажба в магазините на марката в 49 държави от ноември, като част от ежегодната кампания с добра кауза на ИКЕА, в която деца помагат на деца по целия свят.

Мебели номади

Акцентът в новия каталог на ИКЕА е дневната като място за живот. Новите мебели, които се предлагат, са мултифункционални. Те са създадени с мисълта за "градските номади", които непрекъснато се местят. Затова са компактни и удобни за бързо преместване, посочиха от компанията.

Новата колекция"Иперлиг" (IPPERLIG) на ИКЕА е разработена съвместно с датската дизайнерска компания "Хей" (HAY). Тя включва 35 нови продукти е ще бъде на българския пазар през ноември.

От началото на 2018 година ще се предлага и дизайнерския диван на Том Диксън, разработен за ИКЕА. Неговият прочит на меката мебел е повлиян от хакерите и дава възможност на всеки желаещ да се включи в процеса на дизайн с разместване на облегалките или поставката на лаптопа.

Тазгодишният каталог на ИКЕА идва в 328 страници, преведен е на 35 езика и се разпространява по цeлия свят. От излизането на първия ИКЕА каталог през 1951 г. до днес каталогът на компанията е сред изданията с най-голям тираж по света.

 

Споделяне
Още от Бизнес