ИКЕА глобена с над 340 хил. лв. за заблуждаваща реклама

ИКЕА глобена с над 340 хил. лв. за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията е санкционирала с 347 505 лв. ИКЕА заради заблуждаваща реклама, съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) в петък.

Глобата е 0.5 на сто от миналогодишните приходи на "Хаус Маркет България“ АД, което управлява марката.

Проверката на предприятието е започнала след сигнал на потребител, според който ИКЕА заблуждава клиентите си чрез рекламни билбордове на етажерка "BILLY", разположени на територията на магазина.

КЗК установила, че в рамките на два месеца през лятото на тази година дружеството рекламира както чрез билбордове, така и чрез продуктов  каталог,  етажерка "BILLY" на цена от 79 лв. В този период стоката не е налична в мрежата на търговеца на тази цена, като вместо нея се предлага друга етажерка с идентично наименование, изключително сходни характеристики и на по-висока стойност - 100 лв.

По този начин се рекламира продукт с по-ниска цена от действителната, което заблуждава потребителите, стимулирайки ги да насочат вниманието си  и да закупят продукт, който е на по-висока цена от указаната в рекламните билбордове и каталог. Подобно поведение е в явно противоречие с добросъвестната търговска практика и е от естество да увреди конкурентната среда, смята антимопонолният орган.

Споделяне
Още от Бизнес

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?