Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

IKEA обяви, че стойността на търговската й марка е 9 млрд. евро

2 коментара
IKEA обяви, че стойността на търговската й марка е 9 млрд. евро

Шведският мебелен гигант IKEA обяви в четвъртък, че е продал своята запазена марка на една от дърщерните си фирми за 9 милиарда евро. Това е първият път, когато компанията обявява балансовата стойност на бранда.

Компанията, която има сложна структура на собствеността, заяви, че базираната в Лихтенщайн Interogo Foundation на 1 януари 2012 г. е продала бранда на филиала си Inter Ikea Systems.

Транзакцията цели "консолидиране и опростяване на структурата на групата", каза директорът на комуникациите на Inter Ikea Group Андерс Билунд пред АФП.

Осъществена е вътрешна транзакция, която няма външен ефект, но запазената марка сега има балансова стойност.

Външни експерти са оценили стойността на запазената марка и не е направена никаква отстъпка, независимо, че става дума за вътрешна сделка, поясни Билунд.

Interogo е осигурила за Inter Ikea Systems капиталова инжекция от 3.6 млрд. евро за финансиране на транзакцията и заем от 5.4 милиарда, допълва Билунд.

IKEA е семейна компания, която не е листвана на борсата. Основана е през 1943 г. от Ингвар Кампрад, който на 86 години все още активно участва в управлението на бизнеса и често се появява в класациите на най-богатите хора в света.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Те не продавали стоки, а идеи - това им е принципът. Като отидеш в магазина им на Околовръстното, се убеждаваш, че е така. Нищо от предложеното не струва толкова. Ако купиш нещо, не получаваш нищоосвен идеята. Доколкото я има, разбира се.

  2. Анонимен
    #1

    Въздух под налягане са тези, цял свят го знае. Коронният им номер е да мълчат и да се крият, но един от бившите шефове в компанията написа книга преди няколко години и разкри какви мошеници и лъжци са.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.