Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ИКЕА открива втори център за поръчки на морето

Българският клон на компанията отчете ръст на всички показатели за изминалата година

0 коментара
ИКЕА открива втори център за поръчки на морето

Шведският мебелен гигант ИКЕА открива втори Център за поръчки на морето. След успеха във Варна, новият ще бъде в Бургас. Компанията ще заеме освободените търговски площи от "Карфур" в "Галерия мол". Плановете са центърът да отвори врати през есента.

Това съобщи Тео Муратидис, управител на "Хаус Маркет България", дружеството, което оперира магазините ИКЕА за нашия пазар, при представянето на новия 66-ти каталог, който акцентира на "живота по свой вкус".

Силни резултати, надминали и най-смелите прогнози, са причината за разрастването на бизнеса на ИКЕА у нас, стана ясно от обясненията на Тео Муратидис. Той посочи, че компанията се оглежда и проучва пазара и за нови центрове на услуги в големите градове, които ще отворят врати до 2020 г. Дотогава обаче компанията не планира да открива втори магазин като този в София у нас.

Ръстове по всички показатели

Българският офис на ИКЕА отчете силен период септември 2015/септември 2016 г. Ръстове са отчетени по всички показатели, а цифрите са "вълнуващи", по думите на Муратидис.

Компанията отчита 18% ръст в продажбите, увеличаване на посетителите с 12% и 26% повече клиенти в сравнение с миналата каталожна година.

Резултатите отразяват всички канали на продажби на ИКЕА в България – магазина в София, онлайн магазина и Центъра за поръчки във Варна.

Над 2.5 милиона са били посетителите на ИКЕА у нас през изминалата каталожна година. От тях 950 000 са си купили нещо и оборотът достига 92 млн. лв. Това е ръст с близо една пета спрямо година по-рано, отбеляза Тео Муратидис.

Център за поръчки във Варна, който отвори врати през лятото на 2015 г., също се е представил изключително силно и надминал предварителните ни очаквания с оборот от 5.7 млн. лева и 136 000 клиенти.

Над 81% от посетителите на българските магазини на ИКЕА са заявили, че са останали доволни от обслужването и покупките, показва проучване на компанията.

Така логично следващата спирка е Бургас, като за първи път в своята история ИКЕА влиза в мол, каза Тео Муратидис.

Растящ пазар с малки крачки

Неговите очаквания са пазарът на мебели у нас да расте с малки стъпки – по 4-5% годишно до 2020 г.

Българският пазар на мебели е малък, а конкуренцията е силна. Това ни държи в добра форма и ни кара да се развиваме, коментира още Тео Муратидис.

От есента на миналата година на българския пазар навлиза най-голямата датска компания в сектора "ЮСК". Нейната концепция е по-различна от тази на "ИКЕА". Датчаните избраха Божурище да бъде логистичния им център за Югоизточна Европа.

Другите големи търговци на българския пазар са "Комо" (COMO) с оборот от 57.6 млн. лв. за 2015 г. и "Айко" – с 54.4 млн. лв. приходи от продажби.

Полската верига "Арон", мебели "Явор", "Виденов", "Лабиринт" и Zona for Home са другите вериги за мебели у нас.

По оценки на участници в българския пазар продажбата на мебели у нас възлиза над 800 млн. лв. годишно.

През миналата година са били произведени мебели за близо 1 млрд. лв. у нас, което е ръст с 2.5% спрямо година по-рано, сочат данните на НСИ. С производството на мебели се занимават около 2100 фирми, а браншът осигурява заетост на около 20 000 души.

Истински истории влизат в калога на "ИКЕА"

За първи път каталогът на "ИКЕА" изглежда като лайфстайл списание и включва 13 истински истории. Любопитните истории ще отведат читателите до най-различни точки по света.

Посланието на каталога е "Живей по свой вкус", а мисията му е да помогне на хората да се отърсят от стреса в ежедневието и да кажат сбогом на чуждите очаквания. Съдържанието е вдъхновено от желанията и мечтите на истинските хора. Страниците му са пълни с идеи и продукти, създадени за да направят живота по-лесен и удобен у дома.

"ИКЕА" е най-голямата верига магазини за обзавеждане на дома. Тя е основана в южната част на Швеция през 1943 г. от Ингвар Кампрад. Днес има 387 магазина в 48 страни.

На българския пазар марката стъпи през 2011 г. с магазин в София чрез франчайз договор на "Хаус Маркет" (House Market S.A), която управлява общо 7 магазина на "ИКЕА" в Гърция, Кипър и България.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.