Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Икономическото министерство очаква 3% ръст на зимния туризъм

1 коментар

Очакваме не по-малко от 3% ръст на туристите през новия зимен сезон, главно заради увеличените посещения от Русия чрез новата линия Екатеринбург - София и възстановените чартърни полети от Москва. Това каза зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов при представянето във вторник на проекта "Изработка и разпространение на рекламно-информационни материали за промоция на България като туристическа дестинация”, финансиран по ОП "Регионално развитие". Водят се преговори за увеличаване на честотите на полетите на летищата Варна и Бургас, което ще увеличи руските туристи и през лятото, добави той.

От януари до септември страната ни е посетена от 354 хил. руски граждани, което е ръст от 32% спрямо 2009 г., сочи последната справка на МИЕТ. Записванията оттам досега са се увеличили с 25-30 на сто.

На летище Пловдив от днес започват да се изпълняват седмични полети от и до Лондон, като ръст от 2% на туристите по това направление е напълно достижим, обясни още Маринов.

За периода от 2006 до 2009 г. страната ни е изразходвала близо 3.8 млн. лева за рекламно-информационни материали и сувенири, заяви Владимир Туджаров, главен секретар на МИЕТ и ръководител на проекта. Благодарение на еврофондовете България разполага с двойно по-голяма сума за същите дейности през следващата година, каза той.

По проекта трябва да бъде изработена имидж-брошура "България" на 21 езика – на всички страни-членки на Европейския съюз, руски, китайски, японски и по-редките – фински, иврит, датски и норвежки. Общият тираж на брошурата е 215 хил. екземпляра, които ще се разпространяват на международни и национални туристически форуми и изложения, чрез търговските ни представителства в чужбина и директно до крайните потребители на българските туристически продукти.

Предвижда се изработка и на 9 тематични брошури за специализираните видове туризъм на 6 езика с общ тираж от 635 хил. екземпляра, серия дипляни, информационен гид, туристическа карта, пътеводител на България и др.

Проектът "Изработка и разпространение на рекламно-информационни материали за промоция на България като туристическа дестинация" е част от цялостната стратегия на министерството в подкрепа на националния маркетинг на туристическия продукт и подобряване на информационното обслужване в сектора. Той се финансира по ОП "Регионално развитие" на обща стойност 7.8 млн. лева и 36 месеца срок на изпълнение.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Финчо Данчев
    #1

    Финският и датският не спадат ли към тези 21 езика, що се говорят в ЕС?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.