Икономическото министерство очаква 3% ръст на зимния туризъм

Очакваме не по-малко от 3% ръст на туристите през новия зимен сезон, главно заради увеличените посещения от Русия чрез новата линия Екатеринбург - София и възстановените чартърни полети от Москва. Това каза зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов при представянето във вторник на проекта "Изработка и разпространение на рекламно-информационни материали за промоция на България като туристическа дестинация”, финансиран по ОП "Регионално развитие". Водят се преговори за увеличаване на честотите на полетите на летищата Варна и Бургас, което ще увеличи руските туристи и през лятото, добави той.

От януари до септември страната ни е посетена от 354 хил. руски граждани, което е ръст от 32% спрямо 2009 г., сочи последната справка на МИЕТ. Записванията оттам досега са се увеличили с 25-30 на сто.

На летище Пловдив от днес започват да се изпълняват седмични полети от и до Лондон, като ръст от 2% на туристите по това направление е напълно достижим, обясни още Маринов.

За периода от 2006 до 2009 г. страната ни е изразходвала близо 3.8 млн. лева за рекламно-информационни материали и сувенири, заяви Владимир Туджаров, главен секретар на МИЕТ и ръководител на проекта. Благодарение на еврофондовете България разполага с двойно по-голяма сума за същите дейности през следващата година, каза той.

По проекта трябва да бъде изработена имидж-брошура "България" на 21 езика – на всички страни-членки на Европейския съюз, руски, китайски, японски и по-редките – фински, иврит, датски и норвежки. Общият тираж на брошурата е 215 хил. екземпляра, които ще се разпространяват на международни и национални туристически форуми и изложения, чрез търговските ни представителства в чужбина и директно до крайните потребители на българските туристически продукти.

Предвижда се изработка и на 9 тематични брошури за специализираните видове туризъм на 6 езика с общ тираж от 635 хил. екземпляра, серия дипляни, информационен гид, туристическа карта, пътеводител на България и др.

Проектът "Изработка и разпространение на рекламно-информационни материали за промоция на България като туристическа дестинация" е част от цялостната стратегия на министерството в подкрепа на националния маркетинг на туристическия продукт и подобряване на информационното обслужване в сектора. Той се финансира по ОП "Регионално развитие" на обща стойност 7.8 млн. лева и 36 месеца срок на изпълнение.

Споделяне
Още от Бизнес