Икономии от строежа на метрото до Бизнес парка отиват за лъч до Хладилника

Консорциуми, водени от “Геотехмин” и “Джи Пи Груп", взеха поръчката в оспорван търг

Икономии от строежа на метрото до Бизнес парка отиват за лъч до Хладилника

Консорциуми, водени от “Геотехмин” и “Джи Пи Груп”, ще строят метрото до Бизнес парка в София. Отсечката трябва да е готова до 2015 г. Състезанието беше изключително оспорвано. Всички кандидати бяха представили много силни оферти. Нито един от участниците не беше отстранен, което се случва изключително рядко, а разликата в оценката по техническата част беше под 2 точки. Така решаваща за крайния резултат се оказа предлаганата цена. Ефектът беше, че отново ще има спестени пари, които може и да стигнат за продължението на метрото до Хладилника, което в момента се проектира.

 

Продължението на метрото до Бизнес парка е част от третия етап на изграждането на подземната железница. Участъкът е дълъг 2620 метра и ще има три подземни станции. Прогнозната стойност беше 120 млн. лв., но в резултат на търга постигната цена е близо 86 млн. лв. без ДДС. Очаква се строителството да тръгне напролет.

 

Девет кандидати

 

Общо девет оферти бяха подадени за двете обособени позиции за продължението на метрото до Бизнес парка. Случайни кандидати нямаше. Всички участници имаха опит в изграждането на метро.

 

Три бяха подадените оферти за първия лот. Той включва изграждането на подземен участък от 1550 метра от станция 13 в жк.”Младост 1” и изграждането на метростанции 14 и 15. Най-добра се оказа офертата на консорциум “Метро Билд Младост”, с водещ партньор “Джи Пи Груп”. В обединението влизат още “Станилов” “Инженеринг груп” и “Биас М”. Те получиха максималните 45 точки за техническите критерии и дадоха цена от 53.899 млн. лв. Втори останаха “Стройинжект” АД, които също получиха максималните 45 точки за техническата част, но дадоха малко по-висока цена от 54.171 млн. лв. Трети се нареди турската “Доуш” с 44.38 точки и цена от 57.928 млн. лв. За сравнение прогнозната стойност на участъка беше 80 млн. лв.

 

По-оспорвана беше надпреварата по втората обособена позиция, по която бяха подадени двойно повече оферти. Изграждането на участъка от 1070 метра е под земята с една станция при Бизнес парка.

 

С изключително тънката си цена от 31.489 млн. лв. обединение “ГеоМетро”, с водещ партньор “Геотехмин”, “Геострой” и “Метропроект”, спечели надпреварата съгласно заложената методика за изчисление в тръжната документация. Обединението получи техническа оценка от 43.63 точки. Втори останаха “Адвал” с цена от 32.945 млн. лв. и 44.65 точки. Трети бе консорциумът “Метро Витоша 2012” с водещ партньор “ПСТ Холдинг”с 36.439 млн. лв. и 45 точки. В обединението влизат още испанските “Гея 21” и “Конструкционес Аранс Асинас”, “Монолит София”, “Ар Джи Би” и ЕТ “Маргарита Борисова”.

 

Най-висока цена даде австрийската “Порр” - 57 млн. лв., като техническата им оценка беше 43.47 точки. Другите участници бяха обединение “Метро Бизнес Парк” с водещ партньор “Виа Конструкт Груп” с цена от 38.741 млн. лв. и 43.16 точки и обединение с водещ партньор “Галчев” и испанските “Асигния” и “Переда”, които дадоха цена от 44.717 млн. лв. и получиха 43.47 точки.

 

Макар възложителят - общинската фирма “Метрополитен”, официално все още да не е обявил резултатите от търга, ако се спазят критериите заложени в тръжната документация за оценка на офертите би трябвало да спечелят консорциумите водени от “Джи Пи Груп” и “Геотхемин”. Въпреки че цената на “ГеоМетро” е близка до следващия след него, най-вероятно обединението ще трябва да даде обяснения заради отклонението от 20% заради високата цена дадена от австрийската “Порр”.

 

Опит

 

И двамата победители са участвали досега в строителството на метрото. "Джи Пи груп", която построи голф игрището и комплекса “Правец голф” на фамилия Златеви допреди три години нямаше никакъв опит в изграждането на такива обекти, но заедно със "Сиенит" спечели търга за отсечката между ул."Бели Дунав" и "Кирил Дрангов" срещу 53 млн. лв. Тогава от БСП обявиха, че приятелските фирми на Борисов се толерират в търговете за метрото. Днес отсечката е готова и беше пусната в експлоатация през лятото.

 

“Геотехмин” пък изгради най-дълбоката метростанция у нас на 28 метра под земята “Джеймс Баучер”. През ноември 2012 г. компанията пусна и депото за отпадъци към бъдещия завод, където вече се вози софийския боклук.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес